Hej och Gott nytt år!

Vi kom hem från julfirandet och fann att vår Nemi 100 varmvattenberedare bara släppte ut ljummet vatten. Tempmätaren på framsidan hade sjunkit till 1/4 ungefär. Vi har varit borta i en vecka. Lampan på undersidan lyser och jag har tagit bort kåpan och testat att dra ner värmereglaget och då slår lampan ifrån, så borde inte vara värmereglaget? Har även kollat säkringar etc men de är okej och beredaren får ström som den ska. Jag har testat att trycka på klappen för överhettningsskyddet med olika ståltrådar och olika smala verktyg men ingenting händer. Jag har läst att man måste trycka väldigt hårt, så har tagit i allt jag vågar, men känns inte som om något händer med knappen. Vet någon om den ska pluppa ut eller på något sätt indikera att den återställts? Vi installerade varmvattenberedaren i juli så den är nästan ny och har funkat perfekt fram tills nu så känns skumt om elpatronen lagt av redan. Någon som har några tips?
 
Lyser lampan så har inte överhettningsskyddet inte löst, snarare att patron gått sin väg eller någon kabel ini som bränt av. Går att se hur det ser ut ini. plastluckan under sitter med ett skruvar. det knepiga med dom är att få tillbaka så termostaten kommer i rätt läge. Är den så ny har du garanti på den. Har du köpt den på Bauhaus, så ska du lämna tillbaka den. riktigt tjurigt att byta patron i dom.
 
J jonaserik skrev:
Lyser lampan så har inte överhettningsskyddet inte löst, snarare att patron gått sin väg eller någon kabel ini som bränt av. Går att se hur det ser ut ini. plastluckan under sitter med ett skruvar. det knepiga med dom är att få tillbaka så termostaten kommer i rätt läge. Är den så ny har du garanti på den. Har du köpt den på Bauhaus, så ska du lämna tillbaka den. riktigt tjurigt att byta patron i dom.
Tack för svar jonaserik!
Okej, då vet jag att det inte är överhettningsskyddet. Har garanti kvar på den från Bauhaus så kontaktar dem 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.