...Vet inte var jag ska söka, så blir nytt. Admin får flytta eller rätta.

Flyttar från hyrt hus till eget. Börjat plocka ner hyllor etc från 20-talshus. Varje hylla som plockas ner så åker papptapet bakom med, inte mycket att göra. Slipar och spacklar, men hur mycket "måste" man göra? Huset är renoverat för två år sedan, precis innan vi flyttade in. Men bara målat på gamla väggar etc... Ägarna måste väl ta att vi använt huset på ett rimligt sätt?

Mvh Fredrik
 
Tyresö
Oj, sånt där kan skapa rejäla diskussioner. Vad som är normalt slitage för den ena kan vara rent sabotage för den andra.

Revor i en tapet räknas nog inte som normalt slitage.
 
Mmm, är min sambos arbetskamrat som äger huset, gör inte saken enklare...
 
Tyresö
Då var det enkelt - en låda Balvenie löser alla problem. Alltså den kvällen...

Skämt åt sido. Det verkar som att ni har ett litet tapetseringsjobb framför er.
 
Revor - bara för att det är papptapet från 50-talet så ska jag inte kunna sätta upp något på väggarna? Mest det jag undrar över... Är fiberväv men inte i alla rum...
 
Är nog billigare att muta hyresvärden med Balvenie då...
 
Inte min grej att hyra, men blev så med tjejjen, ska nu bara ta mig ur detta smidigt och aldrig mer....
 
Fråga hyresvärden vadhan anser, kanske planerar en renovering ändå och då är det inga bekymmer...
 
Det var enligt deras mått helt nyrenoverat när tjejjen flyttade in, jag kom lite senare och anser inte det... Dilemmma...
 
Tyresö
Det kommer i slutänden bli din sambo som får bära hundhuvud gentemot sin jobbarkompis......och det vill ni inte. Ni kommer enklast undan om ni väljer mellan tapetsering eller mutgåva.
 
Milkshaken
Håller med Tyresö, men istället för "Mutgåva" ge dom typ 5000:- i"återställningspeng"... (Inte för mycket eller för liten summa).

Det är som tidigare nämnt ett stort problem det där med att hyra, låna, köpa av någon man känner.... Blir ofta tråkigheter av det.
 
Några hål efter skruv eller spik hade jag sagt att ni kan komma undan med. Däremot att just lite av tapeten åker med tvivlar jag på att de accepterar då de målat om och fräschat upp innan ni flyttade in. Jag håller med om att ni bör antingen muta dem eller köpa in målarfärg och fixa upp ytan igen bara

/lorant
 
Självklart ska ni måla eller tapetsera om.
 
Hm, varför åker tapeten ner bara för att ni tar bort hyllorna? Om det beror på att det är dåligt tapetserat så tycker jag inte ni är skyldiga att tapetsera om.
Sedan kan ju rent diplomatiska anledningar (flickvän, hundhuvud etc redan nämnt) göra att man kryper till korset ändå.
 
Ska ställa frågan om dom har färg och ta det därifrån...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.