Målade magnetfärg på en vägg som en tavla..med skumm gummiroller MEN den blir alldeles knottrig. Tänkte ha griffel färg ovanpå men som den är nu kommer det inte funka att skriva där då...hur gör man enklast... tyckte inte magnetfärgen i burken var väldigt klumpig inte len alls..skall det vara så???
 
ge mitt egna privata svar på vad jag tycker om magnetfärg.
Om magnetfärg tycker jag inte.
Applicerade den på inrådan med roller - och det var en grå sörjig historia.
Det blev vågigt - gropigt - det fäste inte - det gick åt fantastiskt mycket mer än som stod på burken - jag och affären blev mycket osams - men de gav sig.
Magnetfärg låter kul men är det inte.
När man sedan skulle sätta upp ett papper så fastnade färgen i pappret - ja det hade torkat - och vipps hade vi ett hål.
Och jo - vår blev knottig med.
Jag begriper inte att vi kunder fortfarande går på att man kan rolla jämna skikt.
TOM när jag skulle lacka garderobsdörrar och lade dem horisintellt blir det knas.

Sedan den dagen åker jag till min lokala plåtnisse och köper tunnplåt.
Därefter till målaraffären för att handla SHEPINTF (SjälvHäftandeElastiskPlastINågonTrevligFärg)
Klä tunnplåten och limma, skruva eller spika upp den och lev sedan ett mycket trevligare liv.
De flesta magneter(de vanliga svarta) är det helt enkelt inte tillräckligt med kräm i.

Lycka till med färgen - du är inte ensam och jag trivs men min backupplan.
Jag tror det finns griffeltavla på löpmeter...

mvh anders
 
haha..kolockrent. Snacka om irriterande färg. fundera nästan på att måla så tjock jag kan sedan slipa med en mkt fint sand papper. Men dyrt blir det. fåt bli en Jula, biltema typ då.
 
Tunnplåt är det enda som fungerar och som ger en slät finish. Går att limma upp om det är tunt gods
 
...var jag så lat så jag köpte vit-plåt, den kan väl vara 0.5mm, direkt.
Måttbeställd 2380x675. Plåtniklas frågade om jag var säker på måtten.
-"ja vadå?" svara jag
-"För du får dem" - och innan den meningen var avslutad sade det: scha-bang-svisch
Kommer inte ihåg vad han tog men det var klart mindre än en burk magnetfärg.

/Gick sedan och handlade sättlim.

Gör det.
 
låter som en bra ide...tack
 
Jag hade applicerat magnetfärg med pensel. Har gjort det en gång och det gick alldeles utmärkt, man måste tänka på att skaka eller röra i burken ordentligt innan man målar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.