Hej,
Jag tänkte fråga här innan jag gör det, jag har lagt nytt laminatgolv i köket och nu har jag samma golv som jag ska lägga i hallen men hur kan jag eller kan man ansluta det till köksgolv so slipper jag listen mellan dom ? Jag redan har många av de listerna på andra sidor och här ville jag helst bort
Det ni ser i hallen är plast matta , där jag har märkt är kapade golvskivor,
Tacksam för alla svar hoppas ni har nån lösning
Nytt laminatgolv i grått möter äldre trägolv vid dörrtröskel med synlig höjdskillnad och text som beskriver situationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anslutning mellan nytt laminatgolv i köket och befintlig plastmatta i hallen med synlig övergångslist och markerade kapade golvskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Renovator 88 skrev:
Hej,
Jag tänkte fråga här innan jag gör det, jag har lagt nytt laminatgolv i köket och nu har jag samma golv som jag ska lägga i hallen men hur kan jag eller kan man ansluta det till köksgolv so slipper jag listen mellan dom ? Jag redan har många av de listerna på andra sidor och här ville jag helst bort
Det ni ser i hallen är plast matta , där jag har märkt är kapade golvskivor,
Tacksam för alla svar hoppas ni har nån lösning
[bild] [bild]
Står det köksskåpen på golven på båda sidor?
Bästa är om du från något håll kan lyfta upp golvet igen tills du kommer till dessa tre kapade brädorna.
Om det inte är möjligt så måste du ta bort dem på plats med såg. Finns videos på detta.
Sedan brukar man ta bort lite på noterna och sedan limma. Det skulle kanske kunna gå att slå in de nya bitarna, men det finns då risk att det befintliga golvet skadas.
 
T Tompafix skrev:
Står det köksskåpen på golven på båda sidor?
Bästa är om du från något håll kan lyfta upp golvet igen tills du kommer till dessa tre kapade brädorna.
Om det inte är möjligt så måste du ta bort dem på plats med såg. Finns videos på detta.
Sedan brukar man ta bort lite på noterna och sedan limma. Det skulle kanske kunna gå att slå in de nya bitarna, men det finns då risk att det befintliga golvet skadas.
Tack för tipset
Ja det står köksskåpet bå bägge sidorna på golvet tyvärr , jag har sett dem videon när de byter golv mitt i golvet men att limma i mitt fall känns som att jag kommer inte lyckas det och det kommer synas antagligen , jag ska prova försiktigt slå in först om det inte går då kan jag prova limma det
 
Mörkt laminatgolv med trästruktur i ett rum med en vit dörrkarm och en papperskasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Glömde bort att visa resultatet och hur jag gjorde,
Jag kapade en halv meter 45×70 regel , satt dubbelhäftande tejp på den, satt på golv brädan och slog den med gummihammare ( inget lim eller sönder nåt )tog lång tid för varje slag fick den ut ca 2-3mm kanske både när jag tog bort och in igen men till slutet blev det som jag har lagt hela golvet samtidigt
 
R Renovator 88 skrev:
[bild]
Se där, det löste sig till slut (y)
 
Så det var inget problem att slå dit de nya brädorna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.