Hej, jag har en Geberit Sigma som jag ska ansluta. Inser dock när jag läser manualen att det skall göras med PEX rör. I badrummet så har jag utstickande 12 mm prisolrör för handfat där jag tänkte förgrena en kallvatten till WC. Men hur görs denna förgrening på bästa sätt förklarat för en novis, där ett avstick blir i PEX-format, och det andra till handfat, gärna med ballofix?
Tacksam för input i denna säkert enkla fråga.

Med vänlig hälsning, Sevve
 
L
Om du ritar upp det på papper för dig hur rör och pex kommer ,så får du en översikt vad som behövs , då finns möjlighet att hjälpa , svårt att förstå annars om man är novis ,
 
L Liteavvarje skrev:
Om du ritar upp det på papper för dig hur rör och pex kommer ,så får du en översikt vad som behövs , då finns möjlighet att hjälpa , svårt att förstå annars om man är novis ,
Installation av vägghängd toalett med inbyggd spolcistern märkt Geberit, rör och anslutningar markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Har skissat lite på ditt foto , i prisolrören måste du ha stödhylsor , annars inte tät , angående anslutning av toaslangen så är det nog en special , finns nog där du köpte toan , kopplingarna ut från 90 vinkel och t-stycka ska vara för plankoppling , inte klämmringstyp , finns en vass kant i dom som skär packningen , om du ritar upp det på lite annat sätt och visar där du köper så kommer du säkert att få rätt grejer , går även att visa med bilder här , men lite mycke
 
  • Illustration av VVS-installation med markeringar för ballofixventiler och PEX-röranslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Zed
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Har skissat lite på ditt foto , i prisolrören måste du ha stödhylsor , annars inte tät , angående anslutning av toaslangen så är det nog en special , finns nog där du köpte toan , kopplingarna ut från 90 vinkel och t-stycka ska vara för plankoppling , inte klämmringstyp , finns en vass kant i dom som skär packningen , om du ritar upp det på lite annat sätt och visar där du köper så kommer du säkert att få rätt grejer , går även att visa med bilder här , men lite mycke
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.