Kollar på en ny trappa till stugan och gillar stilen och utformningen som den på bilden.

Vill ni dela med er av era erfarenheter om ni har en liknade?

Stort tacktack och goa julen önskas alla
 
  • Spiraltrappa med trästeg och mörkgrå mittstång monterad i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Spontant tänker jag att det blir vissa begränsningar i vilka möbler man kan ha på ovanvåningen?
Men riktigt snygg trappa som nog funkar bra för fullt rörliga personer. Inte äldre och småbarn kanske
 
  • Gilla
svirrsvirr
  • Laddar…
Det där är väl mer en stege.
 
  • Gilla
svirrsvirr
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Spontant tänker jag att det blir vissa begränsningar i vilka möbler man kan ha på ovanvåningen?
Men riktigt snygg trappa som nog funkar bra för fullt rörliga personer. Inte äldre och småbarn kanske

Mmm
Sovloft storlek mindre
Så allt finns redan där uppe
Tack
 
Ser ut som de nedersta stegen är felmonterade på bilden. Det ska väl vara varannat steg så det finns plats att sätta foten, så som de övre stegen är. Eller tänker jag fel?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A
Det var min första tanke också, frågan är om de inte förstår hur trappan fungerar, eller om de struntade i det för att få en snyggare bild?
 
Scouten skrev:
Det var min första tanke också, frågan är om de inte förstår hur trappan fungerar, eller om de struntade i det för att få en snyggare bild?
Bra fråga, kan vara så att de tänkt att svängen kan tas sommde är
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Är det inte först när det blir rakt som det behöver vara varannat? I kurvan nedtill blir det rimligt stegdjup ändå.

Sedan kan man ju diskutera om det borde vara likadana steg hela vägen ner som nu, eller om de kunde ha hela rektanglar på de nedersta fyra, men det är en annan fråga.
 
  • Gilla
svirrsvirr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.