A
2167629.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tidigare väldigt bra erfarenhet av Rutab. Men hur är denna. Har den inte själv men har kollat på den hos bekanta och den löser ut direkt och känns helt ok! Vad tycker ni?...
 
Redigerat av moderator:
Det är som priset på dom visar en "apparat" i lågprisklassen och inte minst när det gäller säkerhetsapparater kanske man ska tänka sig för lite. Det är tveklöst så att dom "billiga" är lite "billigare" även i kvalitet och eftersom det troligen är en engångskostnad ( i alla fall om man håller sig till dom dyrare/bättre) kanske man ska satsa på lite högre kvalité.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
elmont skrev:
Det är som priset på dom visar en "apparat" i lågprisklassen och inte minst när det gäller säkerhetsapparater kanske man ska tänka sig för lite. Det är tveklöst så att dom "billiga" är lite "billigare" även i kvalitet och eftersom det troligen är en engångskostnad ( i alla fall om man håller sig till dom dyrare/bättre) kanske man ska satsa på lite högre kvalité.
Ok.
 
A
Någon som använder sig av rutab? Vad har ni för erfarenheter av dessa?
 
VikStri skrev:
Har den inte själv men har kollat på den hos bekanta och den löser ut direkt och känns helt ok!
Direkt som i <30 ms vid 30 mA? :)


Att testknappen får den att lösa ut säger tyvärr ingenting om dessa gränsvärden..
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
A
VikHe skrev:
Direkt som i <30 ms vid 30 mA? :)


Att testknappen får den att lösa ut säger tyvärr ingenting om dessa gränsvärden..
Jag kortslöt den den gången. Ok. Själv Har jag Hager och Malmbergs i bef elcentral. Vi har 2st Jfb som har räddat mig flertalet gånger.:p
 
Mikael_L
VikStri skrev:
Vi har 2st Jfb som har räddat mig flertalet gånger.:p
Det låter som att du bör förändra vissa av dina beteenden.

FYI, jag har varit med om JFB som inte alls löst ut, på något vis. Lita inte på JFB och bete dig dumt därför.


Men på trådens fråga så kan jag inte ge något svar. Jag har inte hört något illa om Rutab's JFB. Men jag har ju inte hört allt heller, så det är inget bevis på kvalitet.

Undrar lite vem det är som egentligen tillverkar den?
Och om det är ren OEM-tillverkning, undrar jag lite vilka fler märken som är samma JFB.



Men till sist, är du ute efter en billig JFB, kolla AEG på clas ohlson, har för mig att det är ganska bra pris på de.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
A
Mikael_L skrev:
Det låter som att du bör förändra vissa av dina beteenden.

FYI, jag har varit med om JFB som inte alls löst ut, på något vis. Lita inte på JFB och bete dig dumt därför.


Men på trådens fråga så kan jag inte ge något svar. Jag har inte hört något illa om Rutab's JFB. Men jag har ju inte hört allt heller, så det är inget bevis på kvalitet.

Undrar lite vem det är som egentligen tillverkar den?
Och om det är ren OEM-tillverkning, undrar jag lite vilka fler märken som är samma JFB.



Men till sist, är du ute efter en billig JFB, kolla AEG på clas ohlson, har för mig att det är ganska bra pris på de.
Så farlig är jag nog inte! Dessa faror har jag inte orsakat själv. Man skall aldrig lita på en JFB det stämmer bra det! När man trycker in test så sker en kortslutning som skall motsvara en verklig olycka. Men den kan vara trasig eller felkopplad på andra sätt! Tack för svar! :)
 
Jag har varit med om en Malmbergs jfb som var trasig ur kartong. Den vägrade lösa. (Och ja, grupperna var belastade) ;-)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Jag har illa nog även varit med om en trasig Hager ur kartong.
 
A
Tack för bra svar! (y)
 
Monterar man Rutab grejer så kan man ju även hänga på en skylt som talar om att man har gjort jobbet helt på egen hand ☺

Rutab funekar säkert bra men varför chansa?
 
Redigerat:
  • Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
jag har innan jag fattade att man får vad man betalar för monterat mycket material Från jula som säljer rutan och jag kan bara konstatera att jag aldrig mer skulle använda annat än material från en elgrossist om det så vore gratis samma sak med alla budget prylar läste ett reklamblad idag från en firma som säljer el material till företag tex uttag för 15 kr plus moms säger nog en del om kvalitén på dessa min elektriker har varit och fixat en anläggning som en rutab jfb efter återställning inte fick kontakt med nollan dvs att till koppling med följd att det gick åt en del enfasanslutna apparater
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Det får bli Clas Ohlsons AEG. Tyska grejer brukar nästan alltid vara Bäst. och väldigt gedigna.(y)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
AEG är väl bara ett splittrat varunamn nu för tiden. AEG vitvaror är Electrolux. AEG, Milwaukiee och Ryobi elverktyg är TTi från Hong Kong. Mm....

Jag har en liten AEG undercentral i garaget och där står det "Made by GE" i Spanien på jordfelsbrytaren (Riktig General Electric logotyp).
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.