Hej igen!

Har fått tag på en kille som kan tänka sig att stycka av i Anneberg.
Men jag har lite dålig koll på hur områderna.

Är det nån som vet om det är några områden som man ska undvika?

Mvh Henke
 
Hej HenkeE!
Jag och min familj håller på att bygga i Anneberg, ca 4km utanför samhället om du kör vidare på Älvsåkersvägen. Vi har inte flyttat dit än, men hittills är vi jättenöjda med området och de människor vi har träffat.
Vi bygger i Agnsjödal.
Lycka Till!
J
 
Hej J!

Tack så mycket för ditt svar..
Har hört runt en hel del och det du säger verkar ju stämma:)

Har nog sett ditt hus..
Du bygger ett stort två plans hus vid en hörntomt va?
Framför den så finns det en liten oval rondell att vända på.
Har för mig att du ska ha minireningsverk också?

Stämmer det?

Mvh Henke
 
Hej HenkeE!
Jodå, det mesta stämmer bra, förutom rondellen :0) Bara liten grusväg framför vårt hus. Vi bygger en 1 1/2 plans villa på 195kvm med Mjöbäcksvillan på en hörntomt intill Agnsjön. Minireningsverket från Biorens kommer i början av maj och vi håller som bäst på att få fram en bra lösning på dränering och var rören ska ligga. Vi är två fastigheter som ska koppla upp oss till samma reningsverk, sommarstugan bredvid såldes samtidigt som vi köpte tomten och ska göras om till året runt boende.

Var i Anneberg ligger tomten som eventuellt ska styckas av? Det finns även en tomt till salu längs med Agnsjödalsvägen, ca 200 meter från vårt hus. Den ligger på Hemnet nu, om jag minns rätt finns en mindre sommarstuga på tomten.
Mvh
J
 
Vår tomt ligger isåfall på endra sidan berget.. om det blir att vi ska stycka av..

Vi var och kikade på huset innan er tomt på Karlsa Lid 12 också, det var så som jag fick reda på ert hus när jag var hos kommunen.
Det finns djupborrad brun men det är problem med avloppet på den tomten också då det sluttar ner mot grannen plus att 1/3 del av tomten är klassat som fornområde där det inte får röras nått.
Budningen håller på just nu och vi var tydligen dom ända som varit inne på kommunens miljö och hälsa och tagit reda på hur bla avloppet ska lösas.. Blir nog ett problem för den som köper..

Föresten både jag och sambon var mycket imponerade av erat hus... Mycket fint!

Mvh Henke
 
Hej Henke!
Aj då, det hade jag inte en aning om, avlopp är klurigt när inte kommunalt finns tillgängligt och man ändå bor i ett relativt tätbebyggt område. Vad klokt av er att ni kollade upp det i förväg.

Är lite osäker var på andra sidan berget betyder, är det längre ner Agnsjödalsvägen, eller är det en helt annan infartsväg?

Tack, vi är också jättenöjda med vårt hus. :0) Hittills har bygget flytit på fantastiskt bra och vi har bara gott att säga om MEAB som husleverantör. Alla från säljare, till elektriker och snickare har varit väldigt tillmötesgående och kunniga.

Om ni är intresserade av att se huset invändigt när det är klart får ni höra av er.
Mvh
J
 
Man kan säga att det är på avfarten innan Agnsjödalsvägen mot anneberg till..
Men inget är klart där ännu, hoppas bara att det löser sig...
Anneberg är otroligt vackert!

Skulle vara supertrevligt att se huset när det är färdigt...
jag hör av mig i sinomtid...

Mvh Henke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.