Håller på att kika lite på cellulosaisolering i skivor. Bauhaus har ju Vital, men sedan hittade jag Hunton Flex på nätet. Någon som har erfarenhet av det?
 
Fem och ett halvt år senare - men jag har precis börjat sätta in Hunton Flex i garaget.
Jag upplever det som ett bra material, jag hoppas det är lika bra som det verkar.

Hur gjorde du andbe?

Fler som testat?
 
  • Gilla
mmmmagnus
  • Laddar…
Såhär har jag satt i mitt garage.

11043409_515304025275990_2181245329634708587_o.jpg

Spontant är jag nöjd, jag hoppas det håller sig bra också. Jag har varken ångspärr eller ångbroms, utan bara tre lager skivor (tre + dubbelgips).

Men det är ju svårt att utvärdera då det är helt nytt.
 
Det går inte längre att rätta till sitt stavfel, men 3 lager skivor ett är av TRÄ och sedan är det dubbelgips. Det är väl i regel ett lager OSB jag sätter bakom, men jag har lite diverse som ligger. :)

Imorgon tar jag hem mer hunton flex till resten av garaget. Det är 11 fack som inte syns på bilden.
 
Picture thanks. It often becomes a part ytmögel but it is very it may need to be addressed.
_____________________________________
imran
 
Vad använder du för att kapa dem jämna? försökte med vanlig isolerkniv men den strimlar av en massa sågspån från skivan och kanterna blir ojämna.Sticksåg med fint blad?
 
Redigerat:
Testat tigersåg med träblad men föll för fogsvans till slut. Blir tillräckligt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.