Någon som har någon effektiv metod att råda bot på detta dilemma? Helt betagen av bilens yttre var jag (eller så betagen man nu kan bli av en 940 kombi:)...), varpå jag helt missade denna lilla detalj när jag köpte vrålåket. När jag kollade den var det ganska svalt ute och förblindad eller inte, jag reflekterade åtminstone inte över någon hundlukt. Annat var det idag efter några timmar i solen, den luktade som sagt hund. Mycket hund.

Nåväl, värre minor har man förvisso gått på, men tips mottages med stor tacksamhet. Har tömt en halv flaska luktborttagare från Biltema nu ikväll, får se om det skett underverk i morgon...

Hrrm, inser att bilfrågor kanske hör hemma mer på ett bilforum istället för byggforum:rolleyes:, men försöka duger.
 
Vissa bilvårds- /rekonditioneringsfirmor erbjuder ozonbehandling, vilket ska va effektivt enl. de som har provat.
Vi kan väl kalla den för husbil så är anknytningen till forumet fixad.
 
Man får som regel riva ut en hel del av inredningen som luktar hund och göra rent. Ofta är det stora mängder hundhår och hunddreggel som är luktkällan. Visst kan olika kemikalier och parfymer tillfälligt kväva doften, men att försöka få bort så mycket som möjligt minskar behovet av kemikalier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.