Kanske någon kan hjälpa mig med detta problem. Håller på att bygga en hundkoja (är total nybörjare på bygg) och har stött på patrull. Hur ska jag få det tätt kring fönstret så att det inte kommer in mer fukt än nödvändigt? Svårt att göra någon typ av salning pga det lilla utrymmet. Kan man täta med fogskum? Min respektive tyckte att det går väl att lämna det öppet/täcka för med fodret men det känns sådär med all tid och energi och inte minst pengar vi har spenderat på detta. Då vill man ju att det ska stå några år i alla fall.

(OBS - har drevat med mineralull)
 
  • Fönster monterat i träram på vägg av vitmålat trä, med utrymme längs över- och högersida där tätning behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tejpa med typ T-flex som fäster på allt. Sedan spikar du foder som täcker skarven
 
R
I Isti skrev:
Kanske någon kan hjälpa mig med detta problem. Håller på att bygga en hundkoja (är total nybörjare på bygg) och har stött på patrull. Hur ska jag få det tätt kring fönstret så att det inte kommer in mer fukt än nödvändigt? Svårt att göra någon typ av salning pga det lilla utrymmet. Kan man täta med fogskum? Min respektive tyckte att det går väl att lämna det öppet/täcka för med fodret men det känns sådär med all tid och energi och inte minst pengar vi har spenderat på detta. Då vill man ju att det ska stå några år i alla fall.

(OBS - har drevat med mineralull)
Du behöver sala på fönstret så att det livar med panelen och sedan klä det med foderbrädor😊
 
Flytta ut fönstret så de går jämns med panelen och så lite foder på de!
 
  • Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.