Hej!

Jag har funderat på att bygga en grind för att skärma av mellan garaget och huset så att jycken inte smiter ut på vägen, och funderar på hur man kan göra det för att det ska bli enkelt, funktionellt och snyggt.

Har temporärt satt in en grind som öppnar innåt/uttåt som hänger på gångjärn som är fastskruvade i garagedelen, men tror det skulle bli bra mycket bättre med en grind som man öppnar uppåt då det blir problem på vintern med snö och is på altanen.

Satt och googlade lite efter inspiration och snubblade över den här "guiden". Barngrind som inte tar någon plats | Gör Det Själv (gds.se)
Tyvärr så är den inte komplett vad jag kan se och det saknas några steg på hur man ska slutföra grinden. Så jag undrar om någon har några förslag på hur man kan gå tillväga för att slutföra det? Huset är i tegel och garaget i trä så den kommer nog fästas på garaget om ingen har några andra förslag.
Sitter på jobbet så har inte måtten till hands i skrivande stund men kan återkomma med dessa

Tacksam för råd :giggle:
 
  • Enkel ritning av ett hus och en garage med textetiketter "Hus(Tegel)" och "Garage(Träpanel)".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.