Excel
Efter att ha sökt svaret på problemet att hundar kissar vid min brevlåda har jag här lösningen. Lösningen hittades inte på internet utan från min frus morfar som på 60-talet körde samma metod.

Lösningen är att skvätta lite balsamterpentin på stolpen. Vissa hundar nosar men de undviker att kissa. Andra hundar håller ett avstånd på ett par meter.

Är själv djurvän och detta beror på att hundägarna inte visar hänsyn. Många försöker med arga lappar etc, detta verkar ju ha bäst effekt mot kissande hundar.

Prova med små mängder då det har en mycket stark lukt.
 
  • Gilla
Torpar-Anna och 5 till
  • Laddar…
Tack för tipset! Har samma problem själv och efter att jag i somras byggde om "stolpen" och målade den vit så ser det förjävligt ut efter att ett par hundar har passerat, har funderat på en arg lapp men tycker det känns så jävla fjantigt, ska definitivt prova detta!
 
Excel
anders07 skrev:
Bra tips!
Biologiskt nedbrytbart också så man behöver inte oroa sig för miljön heller. :)
[länk]
Jag gick på den icke miljövänliga varianten från den lokala färgbutiken. "Det luktar starkt så vi förvarar det i ett speciellt skåp" sa expediten när jag köpte det. Det är det som är meningen tänkte jag för mig själv. :)
 
Tack för tipset, det ska jag prova, har två pissenissar.
 
Detta ska jag också testa. Jag har också djurägare i grannskapet som totalt saknar empati för sina medmänniskor. Ibland funderar jag på att ta morgontidningen med mig, och gå ut och lägga en kabel på grannens gräsmatta. Bara för att statuera exempel.
 
Excel
Inte en pissdroppe detta år vid brevlådan, jag har upprepat behandlingen ett par gånger för att vara helt säker.
 
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
Fungerar det även mot katter?
 
Excel
jarlh skrev:
Fungerar det även mot katter?
Vet ej
 
Excel Excel skrev:
Efter att ha sökt svaret på problemet att hundar kissar vid min brevlåda har jag här lösningen. Lösningen hittades inte på internet utan från min frus morfar som på 60-talet körde samma metod.

Lösningen är att skvätta lite balsamterpentin på stolpen. Vissa hundar nosar men de undviker att kissa. Andra hundar håller ett avstånd på ett par meter.

Är själv djurvän och detta beror på att hundägarna inte visar hänsyn. Många försöker med arga lappar etc, detta verkar ju ha bäst effekt mot kissande hundar.

Prova med små mängder då det har en mycket stark lukt.
Har sedan några år fått en respektlös granne.
Nu har de skaffat hund.
Och visst släpper de ut sin hund som får springa och pinka revir som den vill. Hänsynslösa revirtänkande grannen tycks bara gilla att hunden utökar reviret.
Hunden är uppe och pinkar på entrédörren och altanen. Förutom på utesaker i trädgården.
Flinande hemmafrun fattar men hon är helt beroende av gubbens pengar så hon flinar bara upp.
Är så dj trött på respektlösa och hänsynslösa grannar.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Kissa på grannens entré själv då vettja
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Jag antar att ni pratat med grannen?

Funkar inte det hade jag börjat koppla hunden varje gång och så hade grannen fått komma och hämta. När de hämtar så är det med en vänlig men bestämd tillrättavisning och upplysning om att hundägare har strikt skadeståndsansvar samt att skadorna är dokumenterade och att de kan förvänta sig att bli stämda i domstolen om de inte ser till att hålla koll på sin hund framöver. Tipsa om närmsta hundklubb där de kan få hjälp genom hundkurser.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kissa på grannens entré själv då vettja
När grannen flyttade in totalrenoverades huset. Deras hantverkare pinkade i häcken vid vårt köksfönster…. Husägaren uppskattade inte jag ba dem urinera på annat ställe.
Men han blev bara tjurig… otroligt dålig taktkänsla
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Minns du vad företaget hette, så kanske det är din tur att hyra in kissgubbarna.
 
  • Haha
  • Gilla
YuGi och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Minns du vad företaget hette, så kanske det är din tur att hyra in kissgubbarna.
Sänker mig inte grannens nivå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.