Funderar lite på att göra en hund/kattgård på tomten. Tänkte lägga den längs med en del av fasaden för att spara in på stolpar lite, så här ser det ut idag:

fasad1.jpg

Den där hemska tujan eller vad det nu är som står där tänkte jag ta bort. Har sett på Jula att de har sex-pack stängselstolpar som är 2 meter höga, sådana där gröna "gunneboaktiga":

793032_b.jpg

och sen tänkte jag att man får sätta dit två vändor med nät. Hur tätt ska man sätta stolparna? Och hur gör jag med dörr? Det bästa vore en dörr med en ram till, men var hittar jag det? Inte på Jula i alla fall... Anledningen till att jag vill ha ram till dörren är att katterna behöver liksom inte så mycket hål innan de trilskar sig ut...

Sen funderar jag på hur man ska fästa nätet i väggen? Sådana här har man till att fästa nät i trästolpar det borde väl gå att sätta dem i väggen med?

793062_a.jpg

Och var sätter man det bäst, i stenen eller i fogen...? Och vad borrar man med för borr och vilken plugg är bäst att använda? Tänkte även sätta nät ovantill så det blir tak, mina katter är av den klättrande typen...  ;D Många frågor blev det...  :-[
 
Jag skulle undvika att fästa nätet i husväggen utan istället sätta stolpar på plintar invid väggen och fästa nätet i dessa. Främst för att inte skada väggen. Skulle ni mot förmodan sälja huset en dag kan det bli stora kostnader att återställa väggen. Det är inte fel att behålla växtligheten för kissarnas skull - ger fint solskydd varma dagar och lite spännande livsrum! Du kan toppa thujan och också beskära den lätt om den är för stor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.