Det är lite märkligt att humorhörnan till stor del består av pikar mot MP och S, oftast utan spår av humor. Humor är däremot enligt mig t ex när vi i vår SD-ledda regering har en utrikesminister som inte lyckas komma på ett möte för att han har glömt passet och vägrar att erkänna det.
 
Om du hade velat diskutera om vi borde eller inte borde ha politik i den tråden hade det varit lite intressant, även om det tröskats igenom för ett tag sedan och det beslutades att vara tillåtet.

Nu verkar det mest som att du är lite sur över att det är fler "skämt" från den sidan som du inte tillhör och då är lösningen enkel. Leta upp fler "skämt" om de bruna och lägg in dem i humortråden. Inte för att det gör tråden mycket roligare, men det blir kanske mer balanserat.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
L Lesserwisser skrev:
Det är lite märkligt att humorhörnan till stor del består av pikar mot MP och S, oftast utan spår av humor. Humor är däremot enligt mig t ex när vi i vår SD-ledda regering har en utrikesminister som inte lyckas komma på ett möte för att han har glömt passet och vägrar att erkänna det.
Humorn ligger väl i betraktarens ögon så hur du skall avgöra vad folk tycker är roligt eller inte förstår jag inte. Men det kanske du gör?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Poängen var att det ofta bara är pikar, inte ens några försök att vara rolig.

Nej, jag röstar varken på S eller MP.
 
Jag kan hålla med om att det ofta är mer politik än humor i väldigt mycket som postas, men enligt diskussioner om det tidigare är det tydligen så användarna vill ha det.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
M
L Lesserwisser skrev:
Det är lite märkligt att humorhörnan till stor del består av pikar mot MP och S, oftast utan spår av humor. Humor är däremot enligt mig t ex när vi i vår SD-ledda regering har en utrikesminister som inte lyckas komma på ett möte för att han har glömt passet och vägrar att erkänna det.
Det är ju allmänt känt att The Left can't Meme så det finns inte mycket material med verkshöjd som driver med högern.
 
Redigerat:
L Lesserwisser skrev:
Det är lite märkligt att humorhörnan till stor del består av pikar mot MP och S, oftast utan spår av humor. Humor är däremot enligt mig t ex när vi i vår SD-ledda regering har en utrikesminister som inte lyckas komma på ett möte för att han har glömt passet och vägrar att erkänna det.
Forumet bör helt enkelt arbeta för att vänsterskribenterna gör fler humoristiska inlägg, gärna med någon sorts bidragssystem som kan verkar för att rätt balans mellan politiska inriktningarna uppstår. Möjligen även undertrycka höger-tendenserna så gott det går...

Möjligen borde även dessa skribenter utbildas i vad humor är, så att det roligaste de upplevt i närtid inte är "ett glömt pass".

Varning. Kan innehålla spår av sarkasm.
 
  • Gilla
  • Älska
common och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.