I trädgården sticker det upp flera järnpinnar från betongplintar. Förra husägaren hade väl tänkt sätta nåt staket i gräsmattan. Jag snubblar på dem hela tiden (haha) och vill ta bort dem. Måste man gräva upp dem eller kan man såga bort järnpinnarna på nåt sätt?
 
Jag hade nog grävt upp dem, men det går säkert att såga av dem, lättast kanske med vinkelslip.
 
Ta en traktor eller hjullastare och dra upp dom. så slipper du jobbet med att gräva samt att de försvinner utan att kärlen kan trycka upp dom
 
hmm sådana maskiner har jag inte...
 
Dynamit?
 
Kätting till dragkroken på bilen. Och.. tag det lungt..
 
vad drastiska ni är! haha. jag får inte in nån bil i trädgården. det får väl bli att skicka mannen och gräva..
 
Då tar vi en lite mindre drastisk metod då. En lagom lång hävstång och något attb ryta över som tex en ordentlig vedbit eller liknande. Borde ju gå att fästa hävstången i pinnarna och sen lite kraft i andra ändan så
 
Fäst en grövre regel eller balk i järnen och använd en flaskdomkraft under denna och lyft lugnt och fint upp plinten på detta sätt, några omtag behövs säkert när domkraften når sin maximala höjd..
Du slipper en av maskiner sönderkörd trädgård och fixar detta själv i lugn och ro..
Om nu inte plinten är dubbad i berg..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.