Har en Husqvarna Automower 430X som fungerat klanderfritt hela våren fram till nu. Eller dvs tills jag utökade klippytan, detta då den inte hittar till laddstationen och kör tills batteriet tar slut (fyra tillfällen).

Installationen ser ut enligt bild och har tidigare bara använt en guidekabel (blått på bilden) och detta har fungerat perfekt sedan första veckan i maj, och till ytan längst bort (blå guidekabel) är det tre smala passager (60 cm, tre meter respektive 6 meter) på grund av berg/hus.

När jag nu senast var i Sverige för en månad sedan utökade jag ytan för att klippa hela trädgården (se orange) dock har jag ingen guidekabel till detta ställe.

Satellitbild av en trädgård med överlagrade färgmarkeringar som visar en robotgräsklippares guidekablar och klippytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till frågan:

Kan man lägga två guidekablar parallellt enligt bild en sträcka av cirka 50 meter och sen dela upp enligt bild (rött och blått)? Detta då det inte är möjligt att skilja dom åt på två ställen
på grund av berg/hus. Någon som provat?

Har tyvärr inte möjlighet att prova mig fram då jag bor på andra sidan jorden.
 
Ja det skulle nog fungera, de kan ju ligga ihop i flera meter framför laddstationen.
 
Låter positivt, någon som har gjort en liknande installation?
 
Hej.

Detta fungerar utan problem sedan 2016 i slutet av oktober.
 
  • Gilla
monsterdane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.