Hej!
Hur kommer den klara min trånga passage på 80 cm uppe i hörnet? Går det överhuvudtaget, ska jag dra en guidekabel eller ska jag klippa den delen för hand?



Tacksam för lite input

Med vänlig hälsning,
Daniel

PS. Ursäkta min analoga ritning :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter du lagt begränsningskabeln så är passagen bara 45cm, vilket innebär en väldigt smal korridorbredd. Antingen hade jag plockat bort den fyrkantiga lådan (vad det nu är) och lagt gräs där eller klippt den för hand. Att dra in en guidekabel där skulle jag aldrig gjort.
 
Klipp den manuellt.
 
Jag har två liknande passager och det fungerar mycket dåligt på den ena, men gansla bra på den andra.

Vad du skulle kunna prova är att dela av passagen så att den bara går att komma in i från ena hållet (höger i bilden) och dessutom inte använda begränsingen utan låta klipparen krocka, då kan det fungera - det gör det i den passage där jag kunde göra en sådan lösning (den är dock 90cm bred). Jag har dessutom guide i den passagen, men det beror på att den går mellan två olika områden på tomten (kan också förtydliga att jag inte har helt stopp i ena änden utan gjorde öppningen ännu lite smalare så att den inte skulle leta sig in från det ena hållet, detta framför allt för att få bättre kontroll på hur ofta den letar sig in i detta området).

Den andra passagen kommer jag att bredda litegrann genom att höja upp den och därmed kunna låta den gå upp lite grann på en bergknalle som den ligger mot. På det sättet hoppas jag kunna komma upp till 1m bredd för det fungerar bra (det har jag på ytterligare två ställen på tomten och där fungerar det mycket bra.

Jag har förresten en AM220.
 
Modellerna med automatisk passagehantering kommer fixa det smala området men det kanske är overkill, tomten ser inte så stor ut på bilden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.