Hej, innan jag ställer frågan vil hälsa alla är på Forumet, jag vil inte starta nytt tråd men ingen svar på gamla tema, det betyder samma problemet med HP-LARM, värmepump visar på displayen S1 06 och S2 XX. Efter montering och påfyllning vattnet rullar cirka 10min sen stannar,och jag upptäcker att röret med varmtvattnet som kommer från värmepumpen är lika varmt som i den rören som går tillbacka i värmepump?
Jag har massa bilder at visa
 
Vilken typ av värmepump?
En enhet eller flera enheter?
Tillverkare och modell(er)?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken typ av värmepump?
En enhet eller flera enheter?
Tillverkare och modell(er)?
Nibe vvm300 och värmepump Fighter 2020
 
D dani1981 skrev:
Nibe vvm300 och värmepump Fighter 2020
2008år tror jag
 
????
 
du blir inte av med värmen om den löser på hp, är allt öppet i systemet.?
 
Vi opnar bara ett värme element för att prova funktioner, tror måste fylla alla element och starta igen?
 
Är inte hela systemet vattenfyllt och i drift?
Ja då är det mer eller mindre självklart att den larmar.
Det är även en viktig uppgift för frågeställningen.
 
  • Gilla
dani1981 och 1 till
  • Laddar…
DonPablo DonPablo skrev:
ne rjesavas se vrucine ako resava hp, jel sve otvoreno u sistemu.?
Jag testar, och komer med resultat.
 
Jag glömde fråga varför man måste vänta 20 min på värmepump att starta, kan man ställa den för att starta snabbare?
 
Det är för att skydda kompressorn så att den garanterat har tryckutjämnat mellan kamrarna innan den startar om. Får inte starta med mottryck.
 
  • Gilla
dani1981
  • Laddar…
Jag tänkte, fins någon förfogande i dryft flighter 2020 och vvm 300 här på forumet eller bara jag?
 
Hej vet någon vilken typ Gas användas i fighter 2020?
 
Det ska stå på någon typskylt på värmepump eller instruktionsbok. Men jag har för mig R404A
 
  • Gilla
dani1981
  • Laddar…
V Vector skrev:
Det ska stå på någon typskylt på värmepump eller instruktionsbok. Men jag har för mig R404A
I Sverige r404a är inte längre tillåten? , jag köpte värmepump begagnad han som sålde ot mig berättade att kompressor är bytt ungefär två pr sent, är dom påfyllt med samma Gas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.