Hej!

Jag bor i ett större hus på 3 plan, 370 kvm och behöver se över brandsäkerheten. Jag är ute i huvudsak efter ett brandlarm som sammankopplas så att det låter i hela huset oavsett vart en ev brand uppstår. Jag vill även kunna koppla upp mot en app. Ett plus är om även andra enheter som t.ex. vattenvarnare, magnetlås för dörr/fönster, rörelsedetektor mm kan läggas till. Ingen löpande abonnemangskostnad önskas.

Jag har hittat Housegard Note som jag tycker verkar smidigt, anpassningsbart och prisvärt. Känns även miljövänligare att kunna byta batterier och inte behöva kassera hela varnaren när batteriet är slut.

Är det någon här med erfarenhet om HouseGard Note, bra eller anus? Tar gärna emot synpunkter stor som smått.

Tack på förhand!
 
Vet ej om HouseGard, men kör själv med Shelly brandvarnare som kan styra scenes. Se usecase https://www.shelly.com/en-se/products/product-overview/shelly-plus-smoke. Kan vara ett alternativ iaf.

Vet ej om kan larma alla brandvarnare samtidigt men kan trigga händelser iaf. Finns app, rörelse, vatten och dörr sensor samt inget abonomangkostnadsom du önska.
 
  • Gilla
Husfixardoktorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.