Jag satt på byggmax hemsida och skulle beställa 3 st fönster och fraktkostnaden för det skulle vara 600kr, inget konstigt med det!! Sen la jag även till ett hålsågsset i min varukorg och fraktkostnaden blev då 4700kr till!! Jag ringde ner till byggmax kundtjänst och enligt dem så var det helt rätt "det var ju trots allt 25mil" jag förklarade även att jag beställt fönster som vägde 98kg mer men det verkade han inte förstå, så jag fick helt enkelt inga hålsågar!
Det kan ju vara lite kul för er medlemmar att få se så därför postade jag denna tråd, någon som har haft erfarenhet av detta?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mugmaz och 2 till
  • Laddar…
Hej och välkommen till forumet!

Ja, vad ska man säga? Förmodligen att Byggmax inte har utvecklat sin hemleveranstjänst riktigt färdigt än. De är så fyrkantiga att varorna plockas ihop i en butik och skickas med lastbil, oavsett hur litet det är.

Fönsterna kommer väl från nån annan leverantör, som har etablerade rutiner för att skicka saker.

Men det var intressant att du uppmärksammade det.

Att de i kundtjänsten inte förstår vad du menar är inte så konstigt. Enligt min erfarenhet så måste det vara ett grundkrav för att få jobba i någon kundtjänst över huvud taget - att man har svårt att förstå.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Men bra att de klarar det på en leverans.
 
Hålsågarna levereras säkert med limousine. :)
 
Enligt min erfarenhet så måste det vara ett grundkrav för att få jobba i någon kundtjänst över huvud taget - att man har svårt att förstå.
:D .....vänligt bemött tyvärr kan jag inte hjälpa dig !
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.