Jag renoverade mitt badrum för 2 år sen då jag hade en vatteskada. En takdusch från Tapwell, 7200.
Det funkade fint i drygt 1 år men i våras började takduschen hoppa, även handduschen, när man duschade med både varm och kallvatten och när det var ett hyfsat tryck. För att det ska sluta så måste vi dra ned på mängden vatten. Det hoppar inte om vi bara har kall- eller varmvatten.

Bor i ett lägenhet i ett hus från 1925. Flera VVS-are har varit här och kikat. En av era servicetekniker har även bytt blandaren och det fortsätter och ingen vet vad det kan bero på.

* Vi har nya rör, både i källaren och i badrummet
* Tapwellblandare och termostat är bytt
* Ojämnt tryck mellan kall- och varmvatten (bättre tryck i varmvattnet), gäller hela lägenheten.
Tapwell-killen som var och bytte blandare trodde det kunde vara ett skäl men de andra två verkar inte tro det.
* Tapwells tekniska produktchef säger att det kan bero på blandarfästet. Kan det verkligen stämma?

Jag står helt handfallen då ingen verkar kunna hitta felet. Det går knappt ibland att duscha då hela takduschen hoppar känns det inte bra för rören, varken för mig eller för föreningen.
Har ni varit med om något liknande?
Någon idé vad det kan bero på?

Hälsning Eva
 
Kan det vara en felaktig/felaktigt monterad backventil?

Men hur menar du att duschen "hoppar"?
 
Tack för din input.
Backventilen är kollad och bytt. Inget fel på den.
Hela takduschen hoppar rent fysiskt, stötvis när du har både varm och kallvatten på. Även handduschen stöter och hoppar. Det är själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.