9 816 läst · 52 svar
10k läst
52 svar
Hört på Biltema - skillnad mellan jfb och överspänningsskydd
Sida 1 av 4
Var inne på Biltema i Västerås och råkade höra ett samtal mellan en kund och en (sedan länge) anställd på Biltema. Kunden frågade den anställde om skillnaden mellan en jordfelsbrytare och ett överspänningsskydd. Den anställde svarade att "det var ingen skillnad - det är samma sak". Kunden argumenterade lite och den anställde blev lite osäker och sa "men håll med om att det är en bra fråga" när han inte riktigt kunde ge svar på frågan.
Seriöst varuhus?
Seriöst varuhus?
Saliga äro de korkskallade, ty de skola inte sjunka så djupt.
Biltema är inte vad det var. Nu har dem mer eller mindre allt. Blir inte förvånad den dagen då dem säljer brödlimpor och mjölk innan kassan.
Med stort varuhus så blir det svårt för den nyanställda? att kunna allt om alla varor. Då kunde han sagt att han inte kunde svaret på den frågan men inte ville verka oproffsig så han svarade efter bästa förmåga.
Med stort varuhus så blir det svårt för den nyanställda? att kunna allt om alla varor. Då kunde han sagt att han inte kunde svaret på den frågan men inte ville verka oproffsig så han svarade efter bästa förmåga.
Fast nu var han ju anställd sedan länge i den butiken ju :SLite skrev:Biltema är inte vad det var. Nu har dem mer eller mindre allt. Blir inte förvånad den dagen då dem säljer brödlimpor och mjölk innan kassan.
Med stort varuhus så blir det svårt för den nyanställda? att kunna allt om alla varor. Då kunde han sagt att han inte kunde svaret på den frågan men inte ville verka oproffsig så han svarade efter bästa förmåga.
Nyanställd? Jag skrev "en (sedan länge) anställd på Biltema". Det är just det som är lite skrämmande, när Mr Biltema Västerås själv står och hittar på svar på inte allt för svåra frågor. Hade det handlat om en nyanställd eller praktikant hade jag aldrig tagit upp händelsen här. Har naturligtvis full förståelse för att alla anställda inte kan allt om allt. Men man kanske kan begära mer av en person som jobbat på den aktuella avdelningen sedan Gustav Vasas tid?Lite skrev:Biltema är inte vad det var. Nu har dem mer eller mindre allt. Blir inte förvånad den dagen då dem säljer brödlimpor och mjölk innan kassan.
Med stort varuhus så blir det svårt för den nyanställda? att kunna allt om alla varor. Då kunde han sagt att han inte kunde svaret på den frågan men inte ville verka oproffsig så han svarade efter bästa förmåga.
Inte på Biltema, men väl på Clas Ohlson hörde jag följande:
Kunden frågade en personal vilken kabel han skulle välja till sina uttag i sin carport.
Personalen svarade att - Ja då ska du ha "garagekabel".:S
Kunden frågade en personal vilken kabel han skulle välja till sina uttag i sin carport.
Personalen svarade att - Ja då ska du ha "garagekabel".:S
Försent, det gör dom redan på vissa, nåja utanför kassan och mest färdiga smörgåsar och mjölk till kaffet men iaf
Lite skrev:Biltema är inte vad det var. Nu har dem mer eller mindre allt. Blir inte förvånad den dagen då dem säljer brödlimpor och mjölk innan kassan.
Med stort varuhus så blir det svårt för den nyanställda? att kunna allt om alla varor. Då kunde han sagt att han inte kunde svaret på den frågan men inte ville verka oproffsig så han svarade efter bästa förmåga.
Fikat är dessutom rikigt skapligt, inga finesser men rejält!
Nja, de brukar i bästa fall kunna svara på om produkten är beställd eller har utgått ur sortimentet eftersom det som vanligt är tomt i hyllan.styrman1 skrev:
När det gäller bil-el och verktyg är Swedol numer billigare och har bättre sortiment än Biltema, dessutom kan den personalen sina produkter.
Angående Biltemas el-saker:
Jag har för mig att det sitter skyltar vid el-materielen som talar om att personalen inte kan/får svara på frågor om el-installation. Om det är så har den anställde inte gjort rätt.
Och nu ser vi också varför de inte skall svara på sådana frågor.