Skissar på framtida köksrenovering. Köket är litet med en dörr eller ett fönster i varje vägg. Har dock plats för 2,7m hög hörnskafferi men vet ej om det är så lyckat lösning att ersätta några väggskåp med en sådan. Mitt skafferi blir mest till förvaring av torra matvaror, stora grytor, hundmat, återvinning av papper ,hushållsapparater osv.
Vad säger ni som har en hörnskafferi ? Jag ser just nu bara fördelar :).
Nackdelar?
gaia
 
Angående nackdelar...

Det som står längst in och längst upp i ett hörnskafferi blir inte förvarat där, det blir bortglömt och potentiellt ganska äckligt beroende på vad det är. Det är ju inte det man använder oftast man ställer längst in, så det tenderar att bli installationer istället för förvaring :D
 
timmelstad skrev:
Angående nackdelar...

Det som står längst in och längst upp i ett hörnskafferi blir inte förvarat där, det blir bortglömt /QUOTE]
misstänkte det :). Ska försöka sortera bort det jag aldrig använt ... som står längst in i mina skåp idag :).
Och dammskydda resterande engångomåret prylar .... om jag nu bestämmer mej för hörnskafferiet.
Tycker fortfarande att hörnan bör bli utnyttjat bättre än med hörnskåpkombi typ golv+vägg som jag har idag. Bänkytan i mitt hörna samlar bara skräp i dagsläge.
gaia
 
lägg en bild skiss med mått
 
Har för mig att jag sett en lösning i hörnskåp med en "karusell" Altså varje hylla går att snurra på, på det viset får man lätt ut det som står längst in i hörnet.
Om det sen funkar bra vet jag ej.
 
Ikea har en "karusell" för hörnskåp, men den var ganska ranglig.
Om man inte har heltäckande hyllplan utan bara längs väggarna (ev. omlott) får man överblick och slipper problemet med saker som glöms bort längst in.

Jag har just nu kylen i ett gammalt skafferi med ventil i norrvägg, men funderar på att göra om, flytta kylen och bygga/köpa ett ("trekantigt") hörnskafferi.
 
Zixten skrev:
Har för mig att jag sett en lösning i hörnskåp med en "karusell" Altså varje hylla går att snurra på, på det viset får man lätt ut det som står längst in i hörnet.
Om det sen funkar bra vet jag ej.
Jag skulle nog säga att det är praxis idag, åtminstone på underskåp. I min lägenhet idag har jag ett marbodal-kök med en sån snurra i, och i huset vi bygger kommer vi ha ett HTH-kök med en sån snurra i hörnet. Det går dock inte att få i överskåp, jag har försökt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.