Eroderad slänt med stenar och en stupränna vid ett hus, behöver åtgärdas för avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Erosion under betongplatta med synligt hålrum och grus runt, behov av åtgärd för avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Erosionsskada vid husgrund med synlig underkant av betongplatta och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Erosion under betongplatta med synligt hålrum och grus runt, behov av åtgärd för avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Erosionsskada vid husgrund med synlig utgrävning under betongplatta, stenfyllning och stuprör i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undrar om det finns nån som har ett tips på hur man kan åtgärda detta? Slänten måste ju fyllas ut en bit antar jag och avrinningen från stupröret ska ledas bort, men hur gör man för att få i nån fyllning under plattan och packa det?
 
Hade nog fyllt i med grus så gott det går utifrån, sen bilat ett hål på insidan och hällt i hyfsat rinnig betong som får fylla ut resten. Och sen se till att fixa avrinning som sagt.
 
Det vore helt klart ett alternativ, dock är jag inte så sugen på att göra hål i plattan då det ligger värmeslinga ingjuten i plattan
 
Tror det blir svårt att få in betong utifrån, skulle isf vara med nån pump.
Med en värmekamera är det ju lätt att se var slingorna ligger och det går att undvika de vid bilning.
 
Det blir lättare att packa in grus under plattan om man först gräver bort gruset som är kvar och sedan fyller om och kompakterar med något tillhygge man dunkar in, typ en bit i-balk fastsvetsat på ett armeringsjärn eller liknande
 
Hade ett liknande problem härom veckan.
Jag gjöt med löst blandad expanderbetong.
Köpte den grövsta slangen som fanns på Beijer och den största tratt som fanns på Biltema, sköt in slangen så långt jag kunde under plattan och med trappstege, regel, och lite buntband fäste jag tratten så högt upp jag kunde för att skapa ett övertryck.
Sen gäller det att vara lite försiktig när man häller i och inte vara för girig. Fick stopp i slangen ett par gånger, o då är det bara att ta ner allt och spola rent! Det är egentligen bara cementslurryn du vill ha.

Jag använde grus och formade som en liten balja utanför kantbalken så att inte betongen bara rann ut.

En improviserad trattuppsättning för betongarbete med en stege och buntband på en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person på stege håller i en tratt fäst till regel ovanför en betongplatta med en gul slang som leder ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Hur löste du det?
Bilder?

Mvh T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.