Jag igen... helt kort;

Till vilken glädje har ert hörnbadkar varit för er? Är det ett tillval att verkligen tråna efter eller inte...? Man kan ju ha ett "vanligt" med bubblor i också.

Hade
 
Hemmakatten
Har inget hörnbadkar men har funderat en del angående badkar till vårt nya hus (när/om vi hittar en tomt).
Själv är jag helt klart ett bad-freak. Älskar att bada.

Kommer dock inte att välja ett hörnbadkar pga att det tar så lång tid att fylla det, vill inte vänta i evigheter innan man badar. I vårt nuvarande hus skulle inte heller varmvattnet räcka till ett stort badjkar. Och även om det räckte precis så skulle alla andra få vänta tills det blev varmt vatten för dem till dusch etc. Ett "vanligt" badkar rymmer kanske 200 liter, ett hörnbadkar kan rymma det dubbla utan vidare.

Tror att man behöver fundera på hur ens badvanor ser ut. Badar man en gång i veckan alla barnen tillsammans eller tycker man det är jättemysigt att bada två tillsammans då och då? Eller är man som jag som vill snabbt tappa upp ett bad på kvällen efter jobbet o bada en kvart eller så? Har man tänkt att man ska kunna duscha i badkaret eller finns det en separat duschplats? Många av hörnbadkaren verkar vara svåra att stå i.

Sen har ju ett badkar andra funktioner också. Man vill tvätta de ömtåliga gardinerna däri, kanske också trasmattorna. Man vill ställa blommorna o duscha av dem. osv.
 
Är man lång är det botten med hörnbadkar eftersom de oftast är kortare även om de ser stora ut. :'(
Har haft det en gång, men vi bytte ut det mot ett vanligt pga detta.

Skönast är de gamla djupa tassbadkaren för där kan man verkligen ligga och löga sig. :)

MVH
Caroline
 
Era erfarenheter gör mig mer övertygad om att ta ett rejält snack med sambon...
:)

Tack! Hadegott
 
hade en projecta jazucci det kostar lite mer än de andra märkena men sedan är munstyckena på jetstrålarna betydligt större..... helt underbart...nu när jag inte bor i den lägenheten längre så saknar jag min jacuzzi enormt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.