Hej!
Jag var runt en sväng hos olika badkarsförsäljare idag, mest för att få provsitta och bedöma olika varianter, inför en förestående badrumsrenovering. Men fick en smärre chock, när jag insåg att i stort sett alla hörnbadkar som tillverkas är gjorda i plast! Har i min gamla bostad haft en rektangulärt, standardbadkar i vit, emaljerad stålplåt och hade nog tänkt mig samma material även framöver. Säkert håller plasten, men för mig ger det högre kvalitetskänsla med ett metallkar.

Ett rektangulärt kar, som mitt gamla, i emaljerad stålplåt utan bubbeleffekter är inga problem att få tag i. Däremot verkar ett motsvarande hörnbadkar stört omöjligt, bortsett Ifö Caribia som dock var för kort för min och sambons längder (omkring 190 cm båda två) Problemet är bara att i den nya bostaden skulle det passa så mycket bättre med just ett hörnbadkar...
Så till min fråga: Är det verkligen så illa ställt, att det enda hörnbadkaret som inte är i plast är denna Ifö Caribia (138 ' 138 cm)? Bubbeleffekter eller inte, det spelar ingen större roll. Det är just materialet jag stör mig på.

Tacksam för svar!

Erik
 
H
Letade också för ett halvår sedan, har samma erfarenhet som du, snygga emaljbadkar verkar inte finnas, vi fick köpa i plast. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.