Hej,

Vi har tittat på ett hus där jag hade en fråga kring en punkt i besiktningsprotokollet som jag hoppas npgon klok människa på forumet kan svara på.

Under avsnittet för krypgrunden står det "Det noterades förhöjda fuktindikationer under bad/wc - se entréplan invändigt, bad/wc för mer info"

Under det avsnittet står det sedan "Våtutrymmet har äldre yt-/tätskikt där klinkers släppt från underlaget och förhöjda fuktindikationer noterades i och under utrymmet. Renovering av utrymmet rekommenderas. Kontakta en behörig
våtrumsentreprenör för renovering. I samband med renoveringen rekommenderas det att kringliggande konstruktioner kontrolleras för eventuella följdskador – avvikelser åtgärdas naturligtvis."

Nu undrar jag helt enkelt vad worst case scenario kan bli när man väl rivit upp hela badrummet? Är det alltid en dyr historia när det väl finns förhöjda fuktnivåer i golvet under badrummet?
 
Länk till protokoll?
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Länk till protokoll?
Hej,

Protokollet är inte upplagt på nätet men jag har den på mail. Har modifierat den och tagit bort personlig info och bifogar den här (vet inte om man får sprida sådana dokument helt fritt nämligen).
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
Risken finns ju att även golvbjälklaget blivit skadat.
Sett till den totala kostnaden för en badrumsrenovering är byte/förstärkning av bjälklaget ingen större post. Kanske måste det ändå göras med hänsyn till dagens krav på styvhet.

Jag läste protokollet hastigt. Jag fastnade mer på fuktindikationerna på vinden. De lät mer oroande..
 
  • Gilla
Prophet85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.