R
Har du en gles och tråkig gräsmatta? Jag köpte en säck hönsgödsel i somras och kasta ut innan det började regna en kväll. Därefter blev gräsmattan tät och fin. Obs, tänk på att gräset växer mycket så man får klippa ofta!
En säck kostade 80 kr och räckte långt!
 
Är inte hönsgödsel väldigt starkt och kan vid fel användning "bränna" gräset? Vet att det är utomordentligt bra att gödsla med men då utspätt för bästa resultat:)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Alla kväverika gödselformer ska man vara försiktig med om det blir sol utan regn.
Men med vatten får man intensiv tillväxt, som man sedan kan underhålla med mera långtidsverkande gödsel, speciellt på våren kan det bli en bra uppstart.
 
R
Som jag skrev så slängde jag ut allt kvällen innan då jag visste att det skulle regna under natten. Det fungerade utomodentligt bra.
 
Hönsgödsel är fint på så sätt att det innehåller mikroorganismer som tillförs jorden. Nackdelen är att det ger mycket kväve på en och samma gång vilket ger en rush i tillväxten uppåt, och mindre stabil utveckling av rötterna. Dessutom behöver du gödsla varje månad för stadigt resultat, och klippa mer .. Jag kör långverkande konstgödsel av den anledningen, men dressar som kompensation ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.