Regla med c/c 30 i stället. Även om du lägger en massa gips så blir det ändå bättre med tätare regling. Dessutom är normerna c/c 30 om du ska ha klinkers.
 
Det är viktigt att brunnen inte kan röra sig eftersom tätskiktet då kan spricka. Därför fäster du den i gipset, innan flytspacklet. När du har flytspacklat och utfört det närmast geologiska, eller arkeologiska, arbetet att finna den igen och slipa ner kanten så är det dags för en manschett till tätmassan.
Om man ska limma eller skruva dessa dagar låter jag vara osagt. Det här med skruvar i golvgipset kanske gäller för brunnen också även om jag tror att det är olämpligt att försöka limma den typen av plast. Dessutom finns det väl skruvhål i kanten på den, va? :)
 
Mmm..jag lade också ner en Purus Oden i mitt badrum.
Den fäste jag med långa, elaka skruvar som gick genom både gips och råspont och säkert ut i bjälklaget också.
Jag har ingen aning om hur man får fast golvbrunnen annars.

Nån som har ett förslag?

 
Hej r.borgmaster!
Hur löste du ditt problem? lade du kanten på brunnen över spån+ gipsen? jag har exakt samma problem som du, och samma brunn åxå. Det verkar inte få plats både spån och gips under kanten. Hur gjorde du?
Och lade du brunsmanchett?

MVH Anders
 
Tackar så mycket för ditt svar!
Jag har åxå en Purus oden brunn med sido anslutning.
Jag måste dock fästa den i spånskivan för jag har redan lagt spånskivan på plats. Och gipsen för ej plats i mellan utlopps röret och flänsen. Tänkte göra ett lite större hål i gips skivan, ca 30cm och sedan spackla ner mot flänsen på brunnen. Och sedan använda en brunsmanchett. Men vissa säger att man inte ska spackla direkt på spånskivan, har du hört något om det? Och använde du brunnsmanchett?

MVH Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.