Hej

Jag undrar om det finns någon bra lösning på min situation.
Som det är nu, har jag funderat fram o tillbaka på vad mitt blivande altandäck ska vila på.
Plintar har jag valt bort, och är inne på att lägga stenplattor under reglarna. Jag har hittills grävt bort grässkiktet och har väl ett djup på ca decimetern drygt.
Golvet ska matcha två sidor i höjd - ett litet betongfundament som utgör ingång till en dörr i ena änden, och mitt nuvarande altangolv i andra änden.
Detta betyder att jag skulle behöva öka/minska höjden på regelstöden när jag mäter in dem. Jag vill inte öka höjd genom att skyffla mer jord/grus under plattorna, eftersom det är svårt att få exakt höjd så.

Något material jag skulle kunna lägga mellan stenplatta och regel om jag behöver justera upp höjden?
 
jag brukar använda vanlig takpapp/syllpapp i lagom många lager upp till en cm eller två. sen klossar av tryckvirke tills jag når rätt höjd
 
Jag gjorde såhär:
1.Gräv en grop på 20 cm
2 Fiberduk
3.Fyll med 0-16 kross
4.Vattna och hoppa som en galning på krossen. Grannarna tror man blivit tokig :D
5.Jämna av med sättsand och väg av så att samtliga plattor är i våg.
6.Justera med takpapp där det inte blivit perfekt. Jag valde att lägga takpapp under alla reglar trots att dom påstår att det inte behövs. Pappen kostar nästan 0 och jobbet att fixa en rutten regel är rätt stort.
Fredrik
 
  • DSC_5702.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5703.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5710.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5714.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5728.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5731.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tackar för tips och råd. Jag försökte våga in plattorna sinsemellan genom att lägga reglarna/bärlinorna över minst 4 åt gången, och på med vattenpasset.
Skruvade trall direkt på bärlinorna som låg på stenplattor via syllpapp.
Resultatet blev prima, och jag har nu en sol/fikaterass i L-form längs huset i lä med sol från 14.30 till solnedgång : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.