hadde tängt att höja tvättmaskinen 50 cm på en betongplatta så jag inte behöver böja mig så mkt när tvätten ska in och ur vad tror ni om det
 
Det låter väl kanon. jag håller på med det i min tvättstuga... jag har reglat upp ett skelett med 4tumsreglar som jag fäst i väggar och golv och på det lade jag golvplank, 28 mm tjocka och spontade för att det skall bli stabilt, tvättmaskinen vibrerar ju ganska mycket när den centrifugerar, så tänk på att du måste skruva fast maskinen i bordet. detta kommer underlätta mycket när du tvättar...
 
ok ja det låter ju bra jag tängte gjuta en stor fyrkant som den ska stå på
 
mats401 skrev:
ok ja det låter ju bra jag tängte gjuta en stor fyrkant som den ska stå på
Jag tänkte ha två skåp under mina maskiner, det är därför jag bygger mitt i trä. men det fungerar väl kanoin och gjuta. är det i källaren så du har betonggolv? annars kanske du behöver fundera på hur tungt det blir och om ditt bjälklag klarar tyngden...
 
Jag har gjutit en ca 30cm hög betongklack under tvätt och torktumlare (står bredvid varandra). Sen kaklades allt med samma klinker som på golvet. Funkar strålande.

För att slippa gjuta så mycket så kan du ha leca block i mitten, blir lättare då också.
 
ja det är källaren med betongplatta på golvet och fyller med lite sten och sånt + cement så tyngden gör inget och kakel är ju något att tänka på ja det skulle bli fint
 
Jag har två köksskåp från Ikea med svart lucka, 30cm höga som står på metallben (16cm) och sedan en bänkskiva på dom. Där har jag ställt tvätt och tork, svarta. Blev skitbra :)

Gjuta är väl inte fel det heller, och som sagt, lite kakel på det så lär det bli snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.