M
Har ett bekymmer.

Sängen är en kontinentalsäng, ca 65 cm hög.

Sängborden är retro från 50-tal. Ca 52 cm höga. Från tiden före kontinentalsäng antar jag.


Har någon sett en smart lösning på detta så borden inte ser ut som de är pyttesmå...? Eller är det helt enkelt andra bord som gäller? :)
 
  • Retro sängbord från 50-talet med slanka ben och brun bordsskiva på ett rutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammelnörden
Personligen skulle jag nog satsa på vägghängda nattduksbord. Om det är retro stil ni är ute efter kanske telefonhyllor från 50-60-talet kan vara ett alternativ?
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
M
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Personligen skulle jag nog satsa på vägghängda nattduksbord. Om det är retro stil ni är ute efter kanske telefonhyllor från 50-60-talet kan vara ett alternativ?
Tack för svar. Kruxet är att det är enkla tunna gipsväggar så jag är lite halvmodig att sätta upp saker med hävarm som ett skåp blir. Stålreglarna är också kniviga att borra i och ligger eventuellt också fel mot sängen.
 
Gammelnörden
Ajdå, pottskåp från sekelskiftet finns riktigt höga...
 
Man såg ju ofta mässingskragar kring benen på många gamla möbler - Kan det vara ide med typ kopparör/mässingsrör eller kanske krom där man fyller delar av rören för den extra höjd man vill ha och sedan enkelt trär på benen underifrån för att få upp dem i höjd?... Välja ett rör vars innerdiameter passar benen på möbeln ganska så perfekt ett par centimeter upp.

Lite galen ide men det lär ju funka! :D
 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
M
slacker slacker skrev:
Man såg ju ofta mässingskragar kring benen på många gamla möbler - Kan det vara ide med typ kopparör/mässingsrör eller kanske krom där man fyller delar av rören för den extra höjd man vill ha och sedan enkelt trär på benen underifrån för att få upp dem i höjd?... Välja ett rör vars innerdiameter passar benen på möbeln ganska så perfekt ett par centimeter upp.

Lite galen ide men det lär ju funka! :D
Det kunde vara något - men det är också ett jobb som ska göras.

Tycker mest väldigt mkt om modellen på dessa och vill ha något liknande, men har inte hittat något ”modernt retro” dvs nyproduktion av denna stil som matchar kontinentalsängs-höjd...
 
Gammelnörden
  • Gilla
milimani
  • Laddar…
Hemmakatten
En kort stringhylla med en hyllskiva?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.