Hej!

Har idag en inspektionsbrunn(?) på min uppfart men ska asfaltera och ovansidan asfalten kommer hamna cirka 1-2decimeter över nuvarande betonglock. Min grävare råkade göra hål på avloppsröret som går från huset till denna brunn så jag har även ett inspektionsrör till själva avloppsröret.

Måste man ha tillgång till detta lock eller kan man asfaltera över det och bara ha kvar röret? Annars, hur höjer jag upp betong-grejen?

Tack på förhand! Betonglock för inspektionsbrunn på grusuppfart med grävverktyg och termos i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätsticka visar höjden på en inspektionsbrunn i en uppfart med grus och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inspektionsbrunn med betonglock och mätsticka på grusig mark, fotograferad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj, snabbt svar! Tack så mycket! Tar jag då bort betonglocket och kör ner ett teleskoprör som sitter fast i "rörbetäckning"?
 
L LoaT skrev:
Oj, snabbt svar! Tack så mycket! Tar jag då bort betonglocket och kör ner ett teleskoprör som sitter fast i "rörbetäckning"?
Enklaste är väl att ha kvar betonglocket och sätta en beteckning som är större än betongröret? Så du får öppna två lock för att komma ner i brunnen.

Själv har jag en fult avloppsanlägnging som jag dolt så.
 
  • Gilla
LoaT
  • Laddar…
M Mangan13 skrev:
Enklaste är väl att ha kvar betonglocket och sätta en beteckning som är större än betongröret? Så du får öppna två lock för att komma ner i brunnen.

Själv har jag en fult avloppsanlägnging som jag dolt så.
Låter vettigast så slipper jag hålla på med teleskoprör m.m. Tack så mycket för hjälpen!

M Mangan13 skrev:
Enklaste är väl att ha kvar betonglocket och sätta en beteckning som är större än betongröret? Så du får öppna två lock för att komma ner i brunnen.

Själv har jag en fult avloppsanlägnging som jag dolt så.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Köp passande betäckningar i gjutjärn så får du brunnslock som kan läggas i höjd med asfalten.

[länk]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.