Tja!

Måste höja golvet i badrummet. Idag har jag ett uppstick på avloppsröret till toaletten på cirka 50mm, och detta är inklusive den gråa manschetten som jag antar är den översta kragen liksom, som man ser på bilden.

Om jag höjer golvet ungefär 15mm.. kommer det funka att sätta dit en ny toalettstol med cirka 35 mm uppstick om man räknar med höjden på eventuell muff som ska sitta där oxå? Och vad gör jag annars om det är för lite uppstick?

Totalhöjden idag på det man ser på bilden är 50mm(själva muffen bygger väl lite också?)Så själva avloppsröret kanske sticker up 40mm? Det innebär att röret kanske sticker upp 25 mm efter höjningen.
Avloppsrör med grå manschett synlig, cirka 50mm uppstick från golv, klar för höjning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Låter inte som någon bra ide då du knappt kan vika upp ditt tätskikt runt röret.
 
H huggan skrev:
Låter inte som någon bra ide då du knappt kan vika upp ditt tätskikt runt röret.
Hur menar du då?
 
Krilleman
  • Excentrisk stoss anpassad för avloppsmuff 110mm, vit och blå, mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman Krilleman skrev:
Kapa uppstickande avlopp efter flytspackling och sätt i en ny stoss anpassad för muff.

Din befintliga 110mm muff sitter lite nära väggen. En 30mm excentrisk variant är då att rekommendera!

Jo jag vet att den sitter nära väggen.. men mycket med detta gamla hus är lite annorlunda mot vad man önskat..

Jag ska flytspackla upp ett podie som nya toan ska stå på eftersom klinkern runt befintlig toa är ojämnt.. förra ägaren har lagt klinker runt denna toalett, och det är inte jämt.. så tänkte flytspackla ett fundament till nya wcn.

Men du menar att det är lugnt att flytspackla upp 15 mm ungefär? Min idé är inte omöjlig så att säga, det går att få tillavloppet även om totala uppsticket på röret kanske bara är 25 mm?

Tex:
[länk]
 
Krilleman
Flytspackla hur mycket du önskar, efter det kapar du ditt befintliga uppstick slätt med golvet.

Tryck i produkten ovan.

Klart
 
Krilleman Krilleman skrev:
Flytspackla hur mycket du önskar, efter det kapar du ditt befintliga uppstick slätt med golvet.

Tryck i produkten ovan.

Klart
Ok! Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.