Hej!

Jag leker med tanken att göra en hylla i ett skåp som man via en elmotor kan höja och sänka upp igenom bänkskivan.

Att tex ha blender på våning 1
Air fryer på våning 2
Och kansle kryddor på topp planet (på bänken)

Nått som byggt nått likande eller har några tankar.

Fundera på att göra en omvänd version i fast smalare i ett överskåp så mannkan sänka ner knivföraving likt marbodal kök hade tidigare men den verkar inte finnas kvar.

Nått med vajer?
Stepper motor?

Hmmm
Alla inspel är välkommna.
 
Hej. Du vill alltså göra typ så här:
https://movablespaces.com/lift-and-storage-ideas/kitchen-concealment/

Om du vill googla lösningar så är bra sökfras ”popup storage lift (countertop)”

Jag tror de jobbar med kugghjul och skena. Vajrar är notoriska för att kärva, köra fast och strula. Problemet för dig blir att dimensionera rätt utväxling och så vill du ju nog inte behöva hålla in knappen utan kanske att den aktiveras en viss tid? Då kan du göra styrning med ardunio. Kanske behöver du även något som känner av motståndet i arbetet upp och ner så att inget fastnar och du drar sönder hyllan, eller ett par fingrar. Alltså någon form av givare.

Här har du en tillverkare som uppmanar till DIY:
https://www.touchstonehomeproducts....V475c2SLDij03wBiXOCX5enJiuDOi0fhSujWKE_HDxfoP
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Hej. Du vill alltså göra typ så här:
[länk]

Om du vill googla lösningar så är bra sökfras ”popup storage lift (countertop)”

Jag tror de jobbar med kugghjul och skena. Vajrar är notoriska för att kärva, köra fast och strula. Problemet för dig blir att dimensionera rätt utväxling och så vill du ju nog inte behöva hålla in knappen utan kanske att den aktiveras en viss tid? Då kan du göra styrning med ardunio. Kanske behöver du även något som känner av motståndet i arbetet upp och ner så att inget fastnar och du drar sönder hyllan, eller ett par fingrar. Alltså någon form av givare.

Här har du en tillverkare som uppmanar till DIY:
[länk]
Yes! Det är ju nått sånt jag söker!

Jag har googlat kitchen lifting system i några dagar. Men din sök fras va bra mycket bättre!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.