Mer eller mindre helrenoverar min lägenhet och ska nu lägga in golv av högtryckslaminat i alla rum. Jag hann lägga in golv i två rum innan jag såg att det "slagit sig". Fick nytt golv från tillverkaren som jag var upp och låtit ligga i lägenheten tills jag haft tid att börja lägga det. Bar upp alla utom två paket vars brädor jag klöv med en klyvsåg till rätt bredd.

En vecka senare ska jag börja lägga golvet. Ser att brädorna jag klöv nu har slagit sig. Tänker att det är jag som gjort fel när jag klöv de. Öppnar ett nytt paket för att ta nya brädor att klyva
Ser att översta golvbrädan jag tagit också har "slagit sig" kollar två till I samma paket (8 brädor per paket) och likadant där. Kollar tre golvbrädor i ett annat paket och alla tre har "slagit sig".

Vad är som är fel? Börjar misstänka att det är fel på lägenheten, men den är varken för varm eller kall (elementen är på, centralstyrning på värmen så jag får aldrig mer än 21 grader), dörrar och fönster är tätade, upplever inte att det skulle vara torr luft i lägenheten.

Förra gången trodde säljaren att det smugit in fukt under tillverkningen, men att detta skulle hända två gånger?! Enligt etiketten på paketen är det mer än två år mellan tillverkningen av första sändningen och andra sändningen.

Se infogade bilder på hur golvet ser ut.
Golvet med skadad, uppåtböjd laminatplanka vid blå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Laminatgolv inte helt lagt, slutar vid blå vägg, synlig undergolv och klämmor, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum under renovering med blomtapet och omålad vägg, golvbräder på betonggolv, inomhusarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på laminatgolvprov på betonggolv i ofullbordat rum med blå vägg och tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats, dammigt golv, röd såghäst, träplankor, kabel på golv, inomhus, konstruktion, byggmaterial, ofärdigt rum, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.