Hej.
Är i behov av ett par högtalarstativ runt 25-30cm höjd men har svårt att hitta några så låga, de flesta verkar vara runt 40cm och högre.
Det är ett par golvhögtalare som jag ska använda som surround i ett biosystem och dom behöver komma upp runt 25-30cm för att inte soffan ska skymma ljudet samt att dom kommer upp lite över öronhöjd när man sitter i soffan.

Golvhögtalarnas mått 90x21x25 h/b/d

Har ni något tips på färdiga eller ska jag försöka slöjda ihop något själv:)
 
Jag behövde olika höjd på stativen, så jag köpte dessa och kapade den ena.
 
Ok, det gick att demontera topp/bottenplattan då och kapa för att sedan skruva ihop det igen?
 
Jag byggde ett par väldigt enkla stativ till mina pk-högtalare :) 2 st 70x70 reglar kapade i rätt längd sedan 2 mdf-bitar en som topp och en som botten, på med färg i lämplig kulör sen är det färdigt ;)
20130911_080019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
Ok, det gick att demontera topp/bottenplattan då och kapa för att sedan skruva ihop det igen?
Precis.
 
Jo_W skrev:
Jag byggde ett par väldigt enkla stativ till mina pk-högtalare :) 2 st 70x70 reglar kapade i rätt längd sedan 2 mdf-bitar en som topp och en som botten, på med färg i lämplig kulör sen är det färdigt ;)
[bild]
Pk-burkar?
 
Jo_W skrev:
Jag byggde ett par väldigt enkla stativ till mina pk-högtalare :) 2 st 70x70 reglar kapade i rätt längd sedan 2 mdf-bitar en som topp och en som botten, på med färg i lämplig kulör sen är det färdigt ;)
[bild]
Okay, det såg ju helt ok ut. Ska kika i virkesgömmorna och se om det finns något lämpligt, annars blir det att köpa färdiga och kapa ner dom till lagom höjd.
 
Jo_w: är du faktisktian eller?
 
Raukman skrev:
Jo_w: är du faktisktian eller?
Jag läser en del på faktiskt och har väl ställt någon fråga där någon gång främst i diy-delen. Det är hembyggda pk-burkar, har 2 basreflex som frontar och en sluten som center. Nästa steg blir att få upp 4 slutna mupps som bakkanaler, har lådor (ifrån senaste gruppköpet) och element ska bara få på vit färg........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.