Hej,

Jag letar efter ett vit blankt golv till mitt kök. Har någon några tips? Jag vill inte ha klinker eller stengolv, inte heller trä. Jag var på Fredells i dag men deras utbud var mer eller mindre obefintligt.

//Ola.
 
Betong? Borde väl gå att pigmentera eller åtminstone måla. Kanske inte så hållbart, men det lär inte trenden med vita golv vara heller (förlåt:))

Kolla olika industri- eller offentlig miljö-golv i vinyl eller annat plastmaterial. Jag har jobbat som städare i min ungdom, och då fick vi bona och polisha upp sådana golv en gång i månaden för att de skulle vara högblanka.
 
Jepp, det verkar få bli industrigolvföretagen.
 
Lagg ett golvputs? Vet inte riktigt hur man blandar det eller var man koper det. I frankrike (dar jag bor) kan man i alla fall kopa det fardigt att blanda med vatten. Beroende pa hur vitt du vill ha det kanske du maste mala det efterat men det blir i alla fall slatt och platt sam attans!
 
Användaren Roger64, hade lagt in dold reklam för ett företag han själv driver.

Inlägget är nu bortaget.

/Moderator
 
Efter att ha kikat runt ännu mer verkar det bästa bli att ha kvar samma plastmatta som ligger i dag och måla om det med samma högblanka färg som jag använder i dag. De golv jag tittat på har helt enkelt inte levt upp till det jag vill ha.
 
vi tittade på epoxi, är riktigt snyggt. Då måste golvet först flytas, sedan lägger de på epoxin. Prisuppskattningen vi fick var 15.000:- inkl moms (exkl flytning och underarbete) för 15 kvm. Är tydligen en ganska dyr srtartkostnad så kvm-priset blir högt för små ytor.

Vi tänker nu flyta själva och sen måla med vit golvfärg.
 
Det var ju sk*t-dyrt det dar med epoxi. Man skulle kunna ga ner till skepps-varvet och tjacka lite epoxi eller polyester (varfor skulle inte det funka? Haller det inte?) fran nagon bat-byggare . Det gjorde jag nyligen (till ett projekt av annan natur) och projsade honom 250 spann for 5 liter. Sen kan man ju blanda i vit farg och halla ut det pa ett rent och platt golv.

Nej?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.