Hej!

Håller på att renovera vår matsal från 1882. Jag hade tänkt att jag skulle ha riktigt höga golvlister men vet inte hur jag ska göra en snygg lösning fram till/bakom radiatorerna.
Hur har ni andra gjort?
 
Lägg upp lite bilder hur det ser ut idag
 
Hej,
1882 gör att man frågar sig om det är en våning i ett stadshus där tegelmuren troligen skulle göras som en nisch för radiatorn, i vilken listerna inte finns/behövs (då kan de avslutas som en avfasning), eller ett hus på landet där nischen kanske saknas och boisering/panel/list går rakt bakom radiatorn-som tillkommit senare, som då ev. får placeras någon cm längre in i rummet. I det senare fallet är det lätt att lösa detta med en kortare bit list som man sticker in just bakom radiatorn och sedan skarvar 45 grader eller rakt efter förmåga till närmsta hörn. Beroende på övriga snickerier och om det är en högreståndsmiljö kunde det dock vara relevant att överväga en snickrad låda för radiatorn, som en 3-dimensionell tavelram, inkl. fönsterbänk i trä/sten, ev. med ihopmålad täckande front av rotting, galler, spaljéform.
 
  • Gilla
Mido11
  • Laddar…
Ska matsalen se ut som att den är från 1882? Isf är det väl golvvärme som gäller? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.