Hej!
Byggfirman har satt i ny tröskel till badrummet, tröskeln vart hög 3-5cm och då fick dörren inte plats. Rådig snickare kapade underkant på dörren och tog bort allt som stabiliserar den. Den håller ihop nu, men hur blir det om något år? Det känns inte helt rätt.
Tröskel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kapad dörr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Pera
 
Ser ut som han kapat bort hela trälisten i botten och det är kartongfyllningen som syns. Han borde sågat till en ny list och knackat in den med lim så blir det bra....
 
Slarv.... Precis som Larsa skriver så måste man fälla in nytt virke i dörren. Inte svårt och tar inte lång tid heller. Så be din snickare att fixa till hans slarv.
 
Ska ringa och prata med dom i morgon och be dom göra rätt för sig.
Tack.
//Pera
 
C
Frågan är hur man "gröper ur" wellpappen på ett bra sätt?
Sen bör väl underkanten behandlas/målas så att den inte suger upp vatten...
 
cpalm skrev:
Sen bör väl underkanten behandlas/målas så att den inte suger upp vatten...
Tycker det låter lite som overkill, dörren är ju utåtgående och det lilla vatten som kommer på dörren lär inte hinna göra någon större skada innan det har torkat upp.
 
C
Xlntjone skrev:
Tycker det låter lite som overkill, dörren är ju utåtgående och det lilla vatten som kommer på dörren lär inte hinna göra någon större skada innan det har torkat upp.
Å andra sidan blir ju sånt material fruktansvärt fult även av mindre mängder fukt. Det skall ju gärna hålla sig fräscht med tiden också.
 
cpalm skrev:
Å andra sidan blir ju sånt material fruktansvärt fult även av mindre mängder fukt. Det skall ju gärna hålla sig fräscht med tiden också.
Är ytterst tveksam till att där var någon behandling från första början.
 
Har du den bortsågade biten kvar ? Den har ju exakt korrekt mått! Bara att ta bort limrester/masonite, gröpa försiktigt ur dörren, på med lim och smäll dit listen igen.Har gjort så med mina bad/dusch-dörrar och de har inte tagit skada de senaste 15-20 åren, fast jag inte har målat under. Ventilationsspringan mellan tröskel och dörrblad gör att det håller sig torrt.
 
  • Gilla
Xlntjone
  • Laddar…
HasseTeknik skrev:
Har du den bortsågade biten kvar ? Den har ju exakt korrekt mått! Bara att ta bort limrester/masonite, gröpa försiktigt ur dörren, på med lim och smäll dit listen igen.Har gjort så med mina bad/dusch-dörrar och de har inte tagit skada de senaste 15-20 åren, fast jag inte har målat under. Ventilationsspringan mellan tröskel och dörrblad gör att det håller sig torrt.
Exakt så har jag också gjort på alla mina dörrar när jag la golvvärme som byggde ca 25mm på höjden. Wellpappen är bara att trycka in med tummen eller en träbit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.