Finns det inte någon här som vet något om HM-hus???? Informationen som finns på deras hemsida verkar nästan för bra... Någon som har några erfarenheter???

 
Hej,

Jag och min man håller just nu kontakt med HM hus. Deras arkitekt har special ritat ett hus som passar på vår tomt. Vi håller på att diskutera med dem. Dock har vi ej bestämt oss för dem, då vi samtidigt tittat på andra hustillverkare.

Jag tycker hittills att de har varit mycket trevliga, gett bra information och verkar vara öppna för att ta fram ett hus vi har råd med. Om det huset de nu gett förslag på blir för dyrt kan de bygga ett billigare hus åt oss. Jag tror att de är konkurens kraftiga mot andra husföretag! (Dessutom får du ett specialritat hus till dig!)

Om ni är i kontakt med dem så vore det trevligt och intressant att få höra era åsikter.

Mvh Gosan
 
Igår pratade jag med en grabb som har byggt ett HM-hus. Han är väldigt nöjd med HM-hus och deras bemötande. Ägaren kan dock vara lite "bufflig"/ osmidig till sitt sätt. Alla är vi olika......
 
En på min mans jobb hade låtit HM-hus räkna på sitt hus.
Han påstod att de inte hade någon ångspärr i sina väggar. Har inte kollat det själv, så jag vet inte hur det ligger till.

Annars har jag ett par kollegor på jobbet, som byggt med dem, och de har varit nöjda.
 
Hje,

Vad är ångspärr?

Deras väggar verkar (enligt deras beskrivning) mycket gedigna och hindrar kallras.

HM-hus bygger endast I Göteborg med omnejd. Allra felst underentreprenörer från Göteborg och uppåt.

Roligt att det blev lite info/frågor om HM-hus,

Jag skriver mer när vi har kommit längre i processen.
 
nybyggaren skrev:
Liten fråga, bara.
Kan  man bara bygga deras hus i Gbg med omnejd?
(tyckte det såg ut så, på deras hemsida.)

Ja, när jag ringde o frågade (för ca ett år sedan) fick jag till svar att de bara byggde i Gtb-trakten. Synd tycker jag mfl.

/Pillan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.