Tjena!

Sitter i husbyggartankar.

Vart in på flertalet tillverkare och beställt kataloger mm..

Hittade nu i kväll Gbg firman HM-Hus AB.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av dem?

Mvh Anders och Malin
 
Påkostat kontor dom hade, speciellt den uppseendeväckande skylten ;D
Nej, skämt åsido, ingen erfarenhet av dom men blev genast lite "skeptisk" efter att ha sett hemsidan, men sån är jag=)
 
Gör lite sökningar här på forumet. De har ett bra rykte såvitt vi vet. Vi valde att inte bygga med dom eftersom de presenterade den sämsta byggkalkylen vi sett, samt att de inte tolkade arkitektens ritningar rätt, vilket innebär att slutsumman skulle blivit än högre än den var i kalkylen.
mvh
greenbay
 
Har gjort sökningar men inte funnit något!?...jag får väl söka vidare på andra ställen. Så ska vi se att det löser sig :)
 
Jag och min sambo är i husbyggartagen.. Var helt inställd på att bygga med Hm-hus. Vi hittade en planlösning som vi gillade och bokade tid hos arkitekten. Han hade mycket att göra, så det skulle ta nåmn vecka för han att göra skissen så att vi kunde boka tid med säljarna och diskutera pris mm.  Han hörde inte av sig och jag låg på och ringde typ varannan vecka, för att höra. Vi kände att vi åtminstonde ville ha ett pris innan semester-tider, och det lovade han att vi skulle få! Detta var i början av maj och han har fortfarande inte hört av sig!! Nu har jag slutat ringa för vi beställde ett hus ifrån Eksjö istället!
Så min erfarenhet är inget bra av HM-hus.

Jag hade i och för sig hört av andra som byggt med dom att processen med arkitekten och säljarna är svår och jobbigt. Dom har alldeles för mycket att göra kändes det som. Men när man väl beställt huset så ska det tydligen löpa på bra!

hela grejen gjorde så vårat bygge blev några månader försenat.

Lycka till  

 
Konstigt att du inte hittade ngt!?
Vi var själva i kiontakt med HM-hus när vi skulle bygga.
Vi deltog i ett flertal trådar om detta då, för ca 2,5-3 år sedan.

Vad jag kommer ihåg: de är stenhårda, kontraktet gäller; se till att allt ni pratar om verkligen syns i kontraktet. Vidare: de bygger inte på totalentreprenad eller ens något som liknar detta, de hjälper till att rekommendera olika hantverkare, som sedan kunde göra allt möjligt "för en extra slant", hur fixar man det med ett byggkreditiv, utan kvitton!
Särskilt grunden skulle bli dyr, efter besiktning av vårt berg på plats fick vi ett pris för grundjobbet som låg på runda slängar dubbelt mot vad det verkliga utfallet blev.
Vad gäller rör, vvs biten var sådant som golvvärme ej med i kalkylen, bara de vanliga vvs delarna.
Det skulle ha tillkommit en mängd detaljer, som inte HM-hus hade ansvaret för.

Du måste kunna hela biten om du bygger med HM-hus!!!
Och: Du måste veta hur du vill att husets detaljer skall se ut, annars blir det väldigt mycket "villa" över det. Lite metervara om man så vill.

Lycka till
greenbay
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.