Hej! Rutinerad målare får gärna hjälpa mig med tips!!!

Jag har skadat väggen i min lägenhet som jag hyr. Min hyresvärd kommer D-Ö-D-A mig.

Märket är inte stort, ca 2 cm långt och 1 cm brett, men väggen är målad för 2-3 år sedan så den syns ju tydligt om man tittar på väggen. Skadar har uppkommit genom att en kabel har legat klämd mellan väggen och skrivbordet, och efter att ha legat där ett halvår så har plastkabeln absorberat en del av väggens färg så den släppt.

Det är en betongvägg som är målad vitt. Hur ska jag göra för att reparera detta? Jag antar att jag bara kan måla över med en mini-pensel lite konstnärligt. Eller kan jag det?? Vad borde jag göra? Panik!

Kan man ens hyra in en målare som kan göra något vettigt för en sån här liten skada?

Tacksam för alla tips
 
  • Vit betongvägg med en liten, tydlig skada och en kabel framför väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Döda hyresvärden innan han ser det!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Att döda dig och göra sig av med liket är garanterat mycket mer jobb än att fixa skadan. Hade jag varit hyresvärden hade jag plockat fram en sparad färgrest som jag har just för sånt här och målat över med en liten tiokronorspensel. Det syns bara om man tittar noga. Om ingen färg finns kvar kanske hyresvärden har ncs-koden (färgkoden). Om inte, gå till en färgbutik och hämta en färgkarta och ta hem så kan du hitta exakt rätt kulör.
 
Mikael_L
Prova att pressa ner "bulorna" med något lagom rundat, men hårt, kanske baksidan av en sked eller likn.



Välkommen till forumet! :)
 
Instämmer med alla ovanstående!

Och jag skulle rekommendera Andybandy att satsa på nyckelfärdigt,
när det är dags att gå över till eget hus :)

(Det borde jag gjort själv också förresten :confused: )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.