Hej!

Har tittat in här ett tag nu men nu att vi har skrivit på kontrakt och ska bygga en Solid så undrade jag om det var någon annan som också har beställt? :) Såg på hjältevadshus facebooksida att de hade byggt den första för någon månad sen och det ser riktigt fint ut! Läste också genom värmdöbos blogg och känns som ytterligare bevis att vi har valt rätt :)

Jag kommer nog skriva ganska mycket framöver här inne. Vi har nämligen många planer med övervåningen, trädgården, carport, altan, mm. Så jag lär ha något att göra ett tag framöver efter vi har flyttat in i oktober/november! Det känns riktigt spännande måste jag säga, jag är en äkta stadskille och har bara bott i lägenhet hela mitt liv. För första gången någonsin längtar jag till vintern!
 
Jag tycker Solid 194 ser super ut och, enligt oss, är Hjältevadshus ett utmärkt val :D
Jag är väldigt nyfiken på "new england" tillvalet, vi efterfrågade just en sådan porsch till vår Spira men då gick det inte tyvärr, men det ska dit en likannde någon gång i framtiden iallafall.....
Har ni tänkt på tillval?
Blir spännande att följa er!!
 
Vi var inte så förjusta i new england tillvalen faktiskt, och det skulle inte passa in i området där vi kommer bo så vi tog bara "spira-utseendet". Det kommer likna soliden som HV la upp på sin facebook sida för någon månad sen...

10338774_634415756641123_6623769344207162427_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När det gäller tillval, så har vi valt kakel och klinkers i badrumet, braskaminen (mysigt!!), plus och rostfria köket, och balkong. Det var rätt lätt att får kostnaden att skjuta iväg med allt som vi ville ha, men det fins rätt mycket (t.ex fasadmålningen) där vi kan spara mycket pengar genom att göra det själva.

Vi har tagit lite inspiration från dig och vi ar böjat blogga om vår resa :) Ni får gärna kika in http://www.aplacepalandet.se
 
Spännande. Jag hittar inte på deras hemsida om det de bygger med platta eller krypgrund.
 
De bygger med krypgrund. Jag har läst ganska mycket om detta och det verkar som moderna krypgrunder funkar mycket bättre nuförtiden. Jag kommer iaf ha stenkoll på det och inspektera grunden ett par gånger om året.
 
Anthony Allen skrev:
De bygger med krypgrund. Jag har läst ganska mycket om detta och det verkar som moderna krypgrunder funkar mycket bättre nuförtiden. Jag kommer iaf ha stenkoll på det och inspektera grunden ett par gånger om året.
Hej, har det gått bra med krypgrunden? Något att kommentera?
 
mohsenson skrev:
Hej, har det gått bra med krypgrunden? Något att kommentera?
Hej! Det har gått bra. Den inspekterades efter ca 6 månader och inget fel upptäcktes. Jag har själv inte kollat men det finns en lampa i tvättstugen som lyser grönt om fläkten i krypgrunden funkar bra och den fortsätter lysa grönt :)
 
Hej vi går i byggtankar och tittar bla på detta hus, får man fråga vad slutnotan blev ungefär tomt, hus, och vilken entreprenad ni hade?

Tack på förhand /Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.