Finns det nån som byggt Hjältevadshus, 1½-plans, och tagit deras materialpaket till övervåningen? Vi överväger att göra det, mest för att det är ju bekvämt att få allt på plats när huset kommer, slippa handla/bära upp allt själv :) (Bygger Björken).
Det går också att få ÖV snickarfärdigt, är det nån av er som gjort det?
 
Vi har beställt materialpaketet och isoleringspaketet, då är det ju färdigisolerat samt att man får allt material utom ytskickt till öv. Vi väljer dock inte snickarfärdigt, dem 80 pappen kan vi lägga på något annat, dessutom är dte ju kul om man gjort något själv på huset, som att bygga öv själv :)
 
Vi har beställt vårat hus också med materialpaket och isolerat...det ska bli kul att göra lite själv på huset!!

Bara två dagar kvar sedan kommer det!!! :D
 
enligt den prislistan vi har kostar det 315 000kr
att inreda ovanvåningen...
 
Ja, det kostar 315.000kr att få ÖV inrett o helt klart. Men då behöver man inte göra nåt själv.
När man tar ÖV snickarfärdigt så måste man själv fixa målning, tapetsering, golv etc. Då blir kostnaden 59500 för isolering, 58000 för inredn.material och 82500 för snickeriarbetet (om jag förstått det rätt).
 
jepp men jag tror det tillkommer för badrummet
är inte säkert.. dvs om man ska ha kakel
vilket ligger på ca 40000 för ca 5.4 kvm !

Annika
 
Själv byggde vi ett Rosen och var för snåla för att ta övervåningen isolerad.

Med facit i hand skulle vi valt att få det färdigisolerat men fixat resten själva =) Visst, det blev billigare att isolera själv...men vilket jobb. Fy fan.

Allt annat efter isoleringen är ju finlir och "enbart" kul =)
 
Bohman skrev:
jepp men jag tror det tillkommer för badrummet
är inte säkert.. dvs om man ska ha kakel
vilket ligger på ca 40000 för ca 5.4 kvm !

Annika
Vi fick oxå ett liknande pris på kakling av badrummet. Men det betalar jag inte, och skulle det göras med det kaklet jag ville ha (som inte ingår i bassortimentet) skulle det kosta 60k.
Jag kommer att kakla badrummen själv.
 
Vi fick klart vårt badrum (7,2 kvm) och bastu (2,5 kvm) igår på övervåningen i vårt Nygårds-hus. Vi har inte fått slutfakturan ännu men kakel och klinkers kostade totalt 6000 kronor och enligt byggaren så kommer allt att landa på drygt 50,000 kronor (dvs en helt klart bastu/badrum med stomme, panel, kakling etc) . Elkillens räkning på lite drygt 10,000 kronor (för eldragning i hela övervåningen) tillkommer då. Dessutom så hade vi köpt materialpaketet så toalettstol, komod och dusch hade vi redan.

/Krister

(att bygga badrum och bastu under snedtak med begränsade utrymmen är inte det allra enklaste - tur att jag och min flickvän bägge är ganska korta i rocken :) )
 
Hur mycket skulle det kosta utan bastun då?
 
Hej alla.
Jag o min sambo funderar lite på HJ-hus, och jag undrar vad det egentligen menas med snickarfärdigt? Jag skulle vilja ha öv klart så till vida att badrummet och bastun är helt färdig, övriga väggar och ledningar är dragna men att jag sedan själv lägger golv tapetserar och sätter lister, element och div. saker. Vad kallar man det då? Vad kan det kosta att få det så här? ???

Vi har inte bestämt oss för hj-hus....funderar även på LB. Någon som har för och nackdelar med dessa?

//Benny ;D
 
snickarfärdig tror jag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.