Hejsan
Var på Husexpo innan jul och så ett hus som vi genast blev intresserade av, Larsgården från Hjältevadshus.

Är det någon som har byggt ett sådant eller funderar på det. Vi gillade den härliga, öppna planlösningen och det verkar vara bra utrustat för våra behov. har tänkt att ta kontakt med säljarn och höra vad de vill ha för huset...

Är även tacksam för erfarenheter av Hjältevadshus som leverantör.

 
Har för mig att larsgården kostar ca. 1,8 milj. ovan grund.

Skall bygga ett hus i samma koncept, men inte så stort.
 
Sök på Larsgården i forumet...det har pratats en hel del om det huset tidigare. ;)
 
Jag har nu fått veta att grunden kommer att kosta knappt 200.000 inkl fyllnadsmassa till en plan tomt.

Jag sökte i forumet och hitta mycket som var intressant om Hjältevadshus, men synd att det inte finns någon som byggt ett.
 
Flera av våra bekanta har byggt med hjältevad och varit både missnöjd och nöjda, mest nöjda. Larsgården är hjältevadshus dyraste pjäs har jag för mig, men jag håller med, det är superfint!
 
Vad är det era bekanta har haft problem med, är det huset eller Hjältevad i allmänhet?
Och visst är det deras största pjäs, stor grund blir det om man bygger det...
 
Vi ska bygga ett Hjältevadshus, Sofiero, och var inne på ett Larsgården (modell mindre 154 kvm) men valde istället Sofiero och ritade om planeringen så att det passar oss. Vi har gjort en del tillval eftersom vi gärna vill ha golvvärme, kakel och klinkers i bad, klinkers i hall och kök, isolering i väggarna och lite annat gott...

Vi satte upp för och nackdelar med de olika hus vi valde mellan och Hjältevadshus hade flest fördelar efter vårt sätt att se.

Vi skrev avtal i december och klarde oss därför från nedgradering (deras sätt att prishöja).

Vi har haft kontakt med flera hussäljare och tycker att Hjältevadshus är bra, i alla fall hittills.

 
North skrev:
Vad är det era bekanta har haft problem med, är  det huset eller Hjältevad i allmänhet?
Och visst är det deras största pjäs, stor grund blir det om man bygger det...
ett hus har blivit fuktskadat pga att den kille hjältevadshus anlitade till att fixa grunden grävt ner sig under bärande jordlager och sådant tjafs, ett par fick inte det kök och de tapeter de beställt, någon annans hus i princip. Ett par har allt funkat felfritt för!
 
Vi ska bygga ett Hjältevadshus, Sofiero, och var inne på ett Larsgården (modell mindre 154 kvm) men valde istället Sofiero och ritade om planeringen så att det passar oss
Jag har inte sett den mindre modellen på Larsgården, vad har de tagit bort? Är det mycket billigare?
 
Vi tyckte Larsgården var för stor (tyckte det blev ladugårdslik på framsidan) och då föreslog säljaren den mindre som han hade ritning på. Den var inte speciellt mycket billigare, har för mig att det rörde sig om 50 000 (?!). Alltså ingen stor prisskillnad.

Det "dyra" var fortfarande kvar, som ryggåstak och överbyggd veranda.

//Uddevalla

 
Vi tyckte Larsgården var för stor (tyckte det blev ladugårdslik på framsidan) och då föreslog säljaren den mindre som han hade ritning på. Den var inte speciellt mycket billigare, har för mig att det rörde sig om 50 000 (?!). Alltså ingen stor prisskillnad.
Ja är det inte mindre så är det ingen idé att gå ner i storlek. Det som vi gillad med Larsgården var storleken på sovrummen, vill inte ha de som är på ca 10m[sup]2 [/sup]som det är i många andra hus, har tröttnat på det.
 
Måste säga att larsgården är förhållandevis dyr, istället kan man ju välja liknande/följande modeller (dock mindre) från myresjöhus.

Strandgården 144kvm: 1,680 tkr

Herrgården 162kvm: 1,680 tkr (finns härliga flygelbyggnader att köpa till)

Melodi 132kvm: 1,422 tkr

Lilla herrgården 123 kvm: 1,421 tkr

Alla priser gäller inflyttningsklara villor inkl platta med golvvärme.







 
Är det någon som har erfarenhet av uppvärmningen i Larsgården, eller liknande hus med ryggåstak i stora delar av huset?
Är Hjältevad energisnåla över lag, jämfört med andra tillverkare?

Vi funderar på att skaffa en braskamin som kompliment, Contura 660T.
 
Hej !
Vi ska troligtvis bygga ett sutteränghus via Hjältevadshus och vi är hittills väldigt nöjda med kontakterna med säljarna och företaget. Har pratat (eller terroriserat ;)) de flesta av de anställda på kontoret och de har alla varit otroligt tillmötesgånde och hjälpsamma ! Tillskillnad från andra Hussäljaren som antingen varit rätt ointresserade (LB-hus + Götenehus) eller lätt arroganta, typ Älvsbyhus säljare som sa till mig att " ni kommer ändå välja oss för vi är billigast...."
Hjältevadshus kännas kanonbra ! Vi får väl se hur det blir när vi börjar bygga......
:) (Vi ska bygga i södra Stockholm)
 
Vi ska troligtvis bygga ett sutteränghus via Hjältevadshus och vi är hittills väldigt nöjda med kontakterna med säljarna och företaget
Vilken modell bygger ni som sutteränghus? Vi har varit och tittat på en tomt som sluttar ganska bra och där ett sutteräng skulle passa, nu är det ju så att det är Larsgården vi är mest intressread av. Men som ett sutteränghus blir det på tok för stort. Hur mycket dyrare är det att bygga ett suteränghus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.