Vi har ett Hjältevadshus byggt 2011 och undrar om nån har lite bilder på hur eran övervåning ser ut när den bara är isolerad?

Tänker också hur växlar man av taket om det är färdigisolerat ända upp till nock?
Menar hur fäster man överliggarna om man vill sänka ner taket när det är isolerat plastat och glesat?Det är "Masonite Beams" som takstolarna är tillverkade av.

Sen vågar man skruva upp 45x70 som gles istället för 22mm för att sen kunna lägga på 45mm med extra isolering?
Känns ju som risken finns att reglarna spricker då man bör ha 90mm skruv, dom är ju bara 47x47 sen urspårade se bild.
regelverk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bumpar lite finns det ingen vänlig själ som har lite bilder på hur erat Hjältevadshus är isolerat på övervåningen?
 
Hej

Bara rent teoretiskt så kan det inte vara värre att spika eller skruva fast en 27a eller 45a i den. Viktmässigt borde det vara ungefär samma om man sätter 45x70 C-C 60cm mot C-C 30 cm med 28x70 glespanel. Jag skulle dock kolla med Hjältevadshus vad dom säger om det.

//Calle
 
CalleSpeed skrev:
Hej

Bara rent teoretiskt så kan det inte vara värre att spika eller skruva fast en 27a eller 45a i den. Viktmässigt borde det vara ungefär samma om man sätter 45x70 C-C 60cm mot C-C 30 cm med 28x70 glespanel. Jag skulle dock kolla med Hjältevadshus vad dom säger om det.

//Calle
Ja jag får nog ringa dom och höra. Alternativt kanske höra med byggma som säljer dessa.
Tänkte bara borde vara nån som byggt med Hjältevads och valt att isolera övervåningen från fabrik samt fotat sin övervåning:). Men förstår om man valt att inte göra det med tanke på att dom skulle ha 92000:- för att isolera våran övervåning. Nu har vi isolerat den själva och det är bara glespanelen kvar att inhandla. Vi är nu uppe i en kostnad på 26000:- så det torde väl inte landa på mer än 30000:- färdigt. Mot deras 92000:-.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.