Hej!

Nu har vi bestämt oss för att bygga oss ett hus och jag har en del frågor kring detta.
De som ska bygga huset är smålandsvillan men vad är det osm kommer att tillkomma mer än bygglov, byggfelsförsäkran, (byggnadskarta), grund, brunn, avlopp, telefon. Jag vet att jag kan få hjälp med detta på smålandsvillan men jag är tacksam för svar här inne på forumet. tack på förhand
 
Det som brukar tillkomma är markarbete vid ev extrafyllning av tomt. gräsfrö & matgjord. elanslutning, planering av garageuppfart om ni ska ha ex plattor, asfalt, gårdsgrus. altan, trädgårdsbelysning, sen en liten kostnad som brevlåda, och ev garage om ni nu ska ha det. Finns säkert mer åxo men det e det jag kommer ihåg nu. :) Sen är det ju allt annat som tillkommer när man flyttat in, om man inte har sen tidigare som trädgårdsredskap. Men det e ju nått helt annat, visst hör det till huset åxo men kanske inte till byggkreditivet.

Lycka till med byggnationerna
 
Kommer inte på så mycket mer än vad du räknade upp... Trädfällning? El och vatten anslutningar? Ränta för byggkreditivet? Som du säger så gör er säljare en kalkyl just för er och er tomt.

Kul att ni ska bygga en Smålandsvilla! Vilken modell? Vi bygger Västervik... Skriv gärna i tråden under "Socialt och projekt" "vilka bygger med Smålandsvillan"! Det är alltid kul att prata med varandra ju! Lycka till!
 
hej igen..

tack så jättemycket för dessa svaren. jag har i och för sig någon fråga men jag vet inte om man kan ta det här inne men jag frågar iaf...
Om man nu skule vilja bygga ex "Västervik" från smålandsvillan. vad skulle det kunna kosta om man köpte allt i lösvirke inkl. isolering, gipsskivor mm??

tacksam för svar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.