Hjälp!
Min man har rensat avlopp....i köket under diskbänken! Drog upp röret ur betongen, rensade och satte till baka..... >:((det är farligt att släppa in min man när det gäller hantverk) Nu läcker det upp vatten runt röret varenda gång vi spolar vatten förstås. Hade försäkringsbolaget här igår som fuktmätte. Det har spritt sig endel på golvtan, men är heltorrt i taket på källaren. Fö-mannen rådde mig att provisoriskt täta med silikon runt röret, vilket jag gjort.
HUR LÄNGE BÖR SILIKONET TORKA innan jag kan få undan disk o köra diskmaskinen?? Rörmockare skulle komma till veckan och laga. (Behöver inte fixa en permanent lösning eftersom nytt kök är under uppbyggnad och detta ska rivas ngn gång efter jul)
 
Är det verkligen INGEN på detta forum som vet hur lång tid sanitetssilikon behöver innan man kan sätta på vattnet????? :-?
 
Använd inte silikon, sätt dit en gumminippel istället. Hittar du ingen som passar så kan du använda sanitetskitt istället. Då kan du använda avloppet direkt efteråt.

 
Hmm du hade visst redan silikonat... Låt det sitta över natten så ska det vara torrt. Det brukar vara lite tricksigt att få tätt med silikon, speciellt om det inte är riktigt rena ytor, eller om det är stort glapp mellan rören

 
TACK! Lät det vara 24 timmar, har nu kört diskmaskin och snustorrt!!!! Får nu raska på med det nya köket, som blir i ett annat rum!!
Helena :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.